Varmt...

Direktlänk till inlägg 4 mars 2011

Otillfredsställd men nöjd...

Av Kim - 4 mars 2011 16:42

På Ikea var det mesta slut som jag önskade köpa  

Saltlakrits, lingonsylt, ostbågar och Morfars brännvinsost.

Men man ska ju vara optimist...fast det tar emot ibland.

Slapp gå upp i vikt alltid nåt  


På Decathlon fanns det inte mycket hästgrejer...så vi kan fortsätta äta god mat resten av månaden  


På Al Campo (en stor affär med allt!)  dom hade lagrad Cheddar ost, så det slank ner fyra stycken, MUMS!


Besöket på Konsulatet gick bra.


Vi var i Orotava en liten stad som ligger i en brant sluttning på norra delen av Teneriffa.

Där finns det en massa gamla vackra hus, vi promenarade mycket och njöt av att se dessa fina hus, nästan alla med underbara innergårdar.


Somnade sen på flyget hem trots att flygturen bara tar 25 minuter.

När jag väl kom hem blev det en macka med en massa cheddar ost och en stor kopp te, sen så skrek sängen så högt att jag var tvungen att lyda!


Idag så gör det förbannat ont i ryggen, inte bra att strosa runt så mycket!

Har fel hållning när jag går långsamt och får alltid ont i ryggen.

Behöver nån som piskar på då är hållningen bra   Nä nä nä föstå mej rätt nu!


Här kommer lite foton från igår.

    Hejdå La Palma

 

En trevlig restaurang i Orotava

   


Där jag fann en så fin sadel till Nelly, fast om den är för stor så kanske någon av er är intresserad       

  Sen några fina innergårdar med sina typiska Kanariebalkonger

        Sen gick vi på ett tjusigt Café, vi ville ju inte riskera att bli av med för mycket energi!


 

So that was that!

 
 
Ann-Louise

Ann-Louise

4 mars 2011 17:42

Inget ont som inte har något gott!
Sadeln var ju nice. Hade jag kunnat haft till någon av mina kameler ;-)!

http://hastochhund.bloggagratis.se

Kim

4 mars 2011 18:10

Tja! lär ju inte dö av brist på saltlakrits ;-)
Och det man inte dör av blir man ju bara starkare av...så känner mej väl starkare då ;D

Stoppningen i sadeln var halm, ko skinn (ev.get) utanpå och den var enorm!

kram

 
Anne-Lie

Anne-Lie

4 mars 2011 19:45

Störtskön sadel =)

Jasså du tillhör också dom som inte kan strosa runt utan att få ont i ryggen. Vet hur det är! Jag måste skärpa till mig med träning...igen ;-)))

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

4 mars 2011 21:02

Man ser ut att kunna sitta stadigt i den :-)

Jo vi är i samma klubb ;-)
Jag har två trasiga diskar nere i ländryggen och en liten scoliosis vid skulderbladen.
Och jag borde träna upp mina muskler i ryggen!!!

men men ...

 
Stina

Stina

4 mars 2011 21:15

Oh vilka härliga bilder, Jag vill oxå sitta där på en restaurang och se mig omkring.
Jag är GRÖÖÖÖN av avundsjuka, bara så du vet !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

4 mars 2011 21:20

Jag gillar verkligen att gå och kika på gamla hus och Orotava var perfekt för en "tittare" som jag!

Oj då...grön...inte så snyggt ;D

kram

 
kicki

kicki

4 mars 2011 23:13

näe vilken attans osis!! ingen lingonsylt!! utan det kan man välan inte leva?? o inte resten heller...dumma ikea =)

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

5 mars 2011 10:51

Jaaa besviken blev jag!
Och när man vet att man inte kan få tag på det så blir man ju extra sugen!
DUMMA Ikea!!

 
Ingen bild

Åsa Mickelsens

5 mars 2011 12:40

Trots att du blev sliten ser dagen ut att varit jättemysig.Kram

Kim

5 mars 2011 15:43

Det var klart värt besväret ;-))

kram

 
Ann

Ann

5 mars 2011 12:47

Ska till IKEA i veckan igen tror jag...
Så vi får alltså komma ner och hjälpa dig att fylla på dina reserver?!
Skulle verkligen behöva komma bort ett tag...

kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

5 mars 2011 15:42

Yes kom nu!!!
Här finns hjärterum och stjärterum för dej och de dina! och för lite turkiskpeppar också ;
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards