Varmt...

Direktlänk till inlägg 6 mars 2011

Är jag så lätt tolkad?

Av Kim - 6 mars 2011 18:29

Nelly kunde nog läsa av mig    att jag var trött på hennes sätt, för hon uppförde sig riktigt bra.

Lugn, snäll och visade inte några sura miner alls!


Det regnade igår natt och det ska regna imorgon, tråkigt för många här som jobbat länge med sina karneval dräkter.

Karnevalen varar hela nästa vecka och alla barn har skol lov, även Bene.

Bene vaknade vid fem tiden i morse och satte sig vid datorn, när han öppnade fönstret så hördes fortfarande musiken, snack om hålligång.

Tur att det blir tyst när vi stänger fönstret.


En god vän till oss ska komma hit och stanna några dagar, det ska bli riktigt roligt.

Det är min mans bästa vän som heter Gloria, hon bor på Gran Canaria.

Hon har en underbar humor så det kommer bli mycket skratt  


Så imorgon blir det till att städa nere i gästhuset och byta lakan, skönt att Bene är ledig då kan vi göra det tillsammans.

Min rygg är nämligen allegisk mot att dammsuga under sängar, inte lätt att hitta en sittande eller liggande ställning som fungerar...Har turen att ha en "hel" man   


Ska börja med en klicker-kurs med min hund Mila.

Det är en gratis "brevkurs" (Canis) som jag blivit rekomenderad.

Jag har fått hem kursbreven (email) men har inte haft tid ännu, men snart!

Om det går bra med hunden så kanske jag kan lyckas bättre med Nelly sen...


Ikväll blir det nog Pizza, mums...och jag som igår efter en massa lördags godis bestämde mej för att äta lite sundare   


Det har snöat uppe i bergen igen och det är kyligt ute, nästan läge för vantar, fick sätta på värmen i bilen för händernas skull.

Solen har inte gått ner än och det är 15 grader på terassen.

Jag vet att ni har det kallt i Sverige, men här är vi inte så vana, och sen blir det kyligt inne.

Uppe i bergen där stjärn-observatorierna ligger har dom -4 grader.

Det blir nog till att elda i kaminen ikväll, annars blir det för kallt inne.


pling plong   













 
 
Ann

Ann

6 mars 2011 21:04

Och här börjar det bli lite skönare och varmare!
Vi har säkert haft 5 +grader och sol idag! :)

Skönt att Nelly var trevlig idag, det är så jobbigt för självkänslan när de ska strula...

kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

7 mars 2011 11:29

Va skönt att ni har bättre väder!
De ger mer energi och det vill man ju ha, fast inte alltid till alla hästar ;D

Ja det reparerade självkänslan en del, nu får vi se i eftermiddag hur fröken är :D

kram

 
Stina

Stina

7 mars 2011 06:46

Hon kände nog av dig. Bäst att sköta sig ... ett tag =)

Klickerkurs - vad kul ! Jag har ju köpt klickers, men inte kommit längre ... att det ska vara så svårt att komma igång =(

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

7 mars 2011 11:07

Ja vi får väl se hur hon uppför sig i eftermiddag ;-))

Ja har börjat läsa lite på kursen, får se om jag kommer igång idag med det praktiska övningarna, om jag får ut tummen nån gång ;D

Gå in och kolla på Canis hemsida: http://www.canis.se/
Där är det enkelt att anmäla sig till deras e-post kurs, och den är gratis.
Verkar vara en bra introduktion.

 
kicki

kicki

7 mars 2011 23:59

vad spännande det låter med stjärnobservatorium =)
ska bli roligt att se hur nelly svarar på klicker sen!
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

8 mars 2011 10:28

Det finns flera stycken här på La Palma, även ett Svenskt.
Här kan du läsa lite: http://www.la-palma-tourismus.com/en/observatory-la-palma.htm

Hittills när jag klickat Nelly så blir hon jätte ivrig, måste nu bli bättre själv så hon inte blir frustrerad när jag inte är tillräckligt tydlig.
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards