Varmt...

Direktlänk till inlägg 11 mars 2011

Lite skitväder...

Av Kim - 11 mars 2011 19:02

har vi    


Fast vi har besök av en kompis så vi har inte märkt så mycket av regn-skurarna.

Om flyget går ikväll så åker hon hem till Gran Canaria igen, men det blåser mycket så vi få väl se om hon kan flyga idag...hoppas nästan att flyget blir inställt för vi har så trevligt...jag egoist..    


Här kommer en bild där man ser att Nelly har växt!

Jag mätte min axel höjd 140 cm, så hon kan nog vara 150 nu   , hon blir nog en tillräckligt stor häst till slut.   Lite träning: grimma ÄR positivt  

Hon har tidigare varit duktig med det,  men just nu är det inte så kul igen.

Så vi tränar lite igen...eller så tränar hon mig  

     

I morse så regnade det rejält, tyckte synd om N som skulle fodra själv i detta oväder, och jag var ju vaken och klädd så jag åkte upp för att hjälpa till.

När jag kom upp så haglade det!! så det blev på med gummi stövlar och fullt regnställ.

Blöta och hungriga hästar blev glada när de såg mej.

Dom har alltid halm att tugga på men rygräs och kraftfoder är ju mer poppis.


Vi ska få sol imorgon på dagen men på kvällen ska det ösa ner igen tills på måndag  


Sol i sinne ...    japp,  det jobbar jag på   




 
 
Stina

Stina

11 mars 2011 19:57

Stora damen ! Lilla Ebba var 143 sist jag mätte henne så hon lär bli en liten goding =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

11 mars 2011 20:11

Ibland tycker jag Nelly ser så liten ut, men där på fotot så SER jag att hon växt...lite trög är jag nog ;D
Svårt att veta hur höga dom ska bli, Ebba kan skjuta i höjden plötsligt hon är ju bara två.
Och en goding är hon din Ebba!

 
Anne-Lie

Anne-Lie

11 mars 2011 21:03

Den perfekta höjden på en häst är 20cm lägre än din längd - sägs det :S
Isf är min Monzan för stor för mig med sina 160cm ;-)))
Nelly är för himla fin!

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

11 mars 2011 21:18

Jag 164 en ponny på 144? Näää vill inte :D

Viktigt att ha en stor häst så man kan äta vad man vill ;D

Tack, söt är hon (monster) Nelly :-))

 
Ann

Ann

11 mars 2011 22:43

Då är hon kanske större än min Mellis nu, hon är något sånt! :)
Det är spännande det där med höjden och hur de växer.
Man vet ju aldrig!
20 cm lägre än mig... då skulle jag ha en ponny på 138... den skulle INTE orka mig! ;D
Måste nog ta mig i kragen och mäta Merlin... blev väldigt nyfiken nu! :)

kram kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

11 mars 2011 23:52

Mellis ser större ut!
Och hon har ju också en vuxen kropp, Nelly rakt framifrån eller bakifrån är som en planka ;-))

Nä, jag köper inte det där med 20 cm lägre.
Ska det fungera så får man knappt äta ;-))

Jag är nyfiken jag med...

kram

 
kicki

kicki

11 mars 2011 23:43

men vilken JÄTTEhäst du har ju!!! här har man trott att hon är en liten plutt åså får man se den där bilden =D
vilken skillnad det gör att få ett objekt att jämföra med hihi

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

11 mars 2011 23:57

Fniss!! jättehäst!
Fast jag blev riktigt förvånad själv, trodde hon var mindre.

Ett objektivt objektiv ;-))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards