Varmt...

Direktlänk till inlägg 14 mars 2011

Regnet fortsätter

Av Kim - 14 mars 2011 09:47

och det är lite kallt inne.

Högst uppe i bergen har dom -6 grader just nu, här inne har vi 16 och ute på vår terass bara 8 grader   inte normalt här!!

Solen är skymd av alla moln så ingen värme från den direkt.


I eftermiddag så ska kommer det eldas i brasan och sen ska vi nog ta och dricka det goda Amarone vinet vi köpte i Sverige.

När vädret är så kasst så gäller det att se till att "solen" skiner inne...


Till lunch idag lär det bli en värmande smakrik soppa av något slag.

Ost-mackan får inte saknas till det !


Var uppe ock kollade Nelly igår kväll, blöt häst.

Inte mycket att göra där, bara lite morot.


Åker nog upp om en stund för att kolla så hon är ok, med henne så är det nog bra att kolla ofta...hon har ju lite vana i att ramla och slå sig.

Hagen är såååååååå lerig, blä!

Hoppas nu att det stämmer att regnet ska försvinna och att vi får sol imorgon.


Igår åkte vi för att äta lunch på El Secadero, men den var stängd.

Så vi fortsatte till Atajo men den var också stängd,  hmm fast tredje försöket fungerade det blev Due Torre, och vi åt jätte gott och drack ett sött gott Italienskt lite mousserande rött vin...rena godisen   


Nä nu måste jag hoppa i kläderna sitter här i morgonrock och det är alldeles för kallt, burr!


hasta luego   





 
 
Anne-Lie

Anne-Lie

14 mars 2011 18:19

Är det ruggit ute får man se till att mysa till det inomhus =)
Hoppas ni snart får bättre väder!

Kram

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

14 mars 2011 22:15

Och mysa extra nu när vi har s.v.f ;-))

Tack det hoppas jag med!

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards