Varmt...

Direktlänk till inlägg 7 april 2011

Tid är något jag inte förstår...

Av Kim - 7 april 2011 19:08

Nu är det snart helg igen!

Jag känner att jag inte riktigt hänger med ...får inte så mycket gjort men dagarna försvinner på några timmar.


                                                                                                         

Och här kommer en STOR KRAM till min höna !!! 

Du vet att jag finns alltid för dej även när vi inte syns    

Känner på mej att allt kommer gå bra nu, glöm inte bort att du är    

                                                                                                          



Nellys påse/blåsa är nu lite vätskefylld igen!! inte alls så mycket som förut men lite vätska finns det och jacket är läkt så det kan inte komma ut, suck.

Jag som trodde att det var över...har ringt Vet. han ska komma förbi och titta.

Det är ingen infektion för den är inte varm och det känns bra.


Nelly växlar mellan glad, nyfiken till ilsken och mistänksam, henne har någon placerat i mitt liv så jag kan öva upp mitt tålamod och leva i nuet   

Här kommer en bild på mitt lilla monster, fast söt är hon    

Och hon har allt bra koll på mej    


   


Så här såg himlen ut när solen började komma över bergen i morse när jag åkte till stallet.

   

Och det här var nu i eftermiddag taget från terassen

   

Imorgon är det frukost kl.9 i stallet (en som fyller år) jag har bakat en liten sockerkaka i hästform och Bea ska ta med sig ett litet ljus, det får duga som tårta. 

De blir bubbelvatten också och sen en ridtur   


Hasta mañana 

 
 
Ann

Ann

7 april 2011 20:29

Hon är allt bra fin, din Nelly!

Skönt med helg igen, och jag ska ut och resa!
Wiii, jag får hjärtklappning bara av tanken! :)

Hoppas ni slipper bråka med henne igen...

kram kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

8 april 2011 00:13

mmm ler stolt ;-))

Hoppas ni får det toppen roligt och att du hittar lite bra grejer i Ullared.

Suck, det hoppas jag med...

kram

 
Sarah

Sarah

7 april 2011 21:09

Hihi väldigt söt är hon Nelly!! :) Hoppas det går bra med påsen nu så att ni äntligen slipper den!

http://starlet83.bloggplatsen.se

Kim

8 april 2011 00:16

Hon blir så fin nu när sommarpälsen kommer fram.

Jaaa är så less på hennes skador.

 
Anne-Lie

Anne-Lie

7 april 2011 21:52

Jag undrar också vart tiden tar vägen??? =))

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

8 april 2011 00:15

Ska försöka strunta i dagarna men koncentrera mig på ögonblicket ;-)

 
Stina

Stina

8 april 2011 07:06

Jag har gett upp sedan länge att försöka förstå mig på det där med tid, man blir ju bara knas av att tänka på det ;)

Nelly och herr V, har vi fått dom för våra synder eller för att vi ska lära oss ngt ? ;)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

8 april 2011 16:12

Idag har tiden hittills skött sig bra ! ;-)

Som du vet försöker jag alltid hitta det positiva i allt... så det är för att lära oss något... bra men lite jobbigt är det ibland :-)

Vi kan bli häst gurus sedan för om vi klara av våra små monster så klarar vi allt :D

 
kicki

kicki

8 april 2011 12:00

det kanske räcker att lägga spritomslag? hoppas vet har någon bra enkel lösning!
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

8 april 2011 16:15

Ja hoppas det löser sig på ett okomplicerat sätt, och att det inte förstör min sömn.

Vet. ska ringa när han jobbar på denna sidan an ön, så vet inte vilken dag han kommer.

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards