Varmt...

Direktlänk till inlägg 11 maj 2011

Allt är som vanligt och...

Av Kim - 11 maj 2011 22:09

det är underbart   

Shiva mår bra, Nelly är inte skadad och resten av oss i gänget är friska, så livet är fin fint!


Imorgon så kommer veckans Logia hållas här hos oss, god mat, vin och snack blir det.

Har kommit på nåt: man ska inte ha glasdörrar om man har nyfikna hundar    

Så nu i har jag putsat glasdörrarna, så gästerna kan få se något av vår utsikt   


Imorgon på på förmiddagen så gäller städning och på eftermiddagen så kommer hovis till Nelly, hoppas hon inte blir för svår.


Här är en till video med Nelly och Merlin som vi släppte på ridbanan i morse.

Dom verkar roa sig på samma sätt, ingen direkt närkontakt mycket spring och lite skutt.



Vi red också ut en runda i morse, jag red Yoca.

Det är lite obehagligt när vi galopperar för hon tittar inte på marken, och här är marken inte slät och fin...

Hon har snubblat flera gånger och jag har ingen lust att gå omkull med henne, tror inte min rygg skulle uppskatta det.

När vi skrittar så brukar jag låta henne själv ta sig fram på ojämn mark.

Det fungerar ibland lite i trav men inte i gallop för hon är rätt het och då har hon inte tid att titta var hon sätter hovarna.


   

Och här kollar Yoca in dom andra när vi tar en paus för bete.

   

 Efter ridturen så fick dom alla fyra en skön dusch.

   

 Sen en bild på min långbenta smal-rumpade tonåring 

   

   

 
 
Anne-Lie

Anne-Lie

11 maj 2011 23:03

Men se vad roligt dom verkar ha då =))
Ser jag fel eller har han börjat lägga på sig lite hull??

Gamla race hästar brukar inte kolla så noga på marken. De är ju vana med att den är slät =)) För visst var hon en fd race häst??

kram

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

12 maj 2011 00:00

Spring i benen :-))

Jo han har faktiskt lagt på sig lite, och han äter med god aptit.
Även hans sår ser aningen bättre ut, så vi är alla så nöjda.

Jo Yoca är en fd. race häst och har aldrig behövt bry sig om marken.
Det kommer ta sin lilla tid...

Har funderat att rida ut själv på henne och strosa runt på långa tyglar i ojämn terräng (inte på stigar), kanske trava lite försiktigt.
Vet inte om hon vill gå ut själv utan andra hästar, hon är en sån som bara vägrar gå om hon inte vill.
Jag gillar att hon har starka åsikter, att dom inte lyckats knäcka henne, för hon har inte haft det så roligt tidigare i sitt liv.

kram

 
kicki

kicki

11 maj 2011 23:26

tjolahopp tjolahej vad skoj de har!
härligt att allt är väl!!

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

11 maj 2011 23:48

Japp!

Lika barn leka bäst
Verkar stämma i deras fall :-)

 
Ann-Louise

Ann-Louise

12 maj 2011 07:28

Jag har varit lite off-net ett tag och inte hunnit uppdatera mig... Skönt att ni alla mår bra och att Nelly inte skadat sig igen!
Vilken härlig film och så fin hon är!!!

http://hastochhund.bloggagratis.se

Kim

12 maj 2011 09:39

Förstår att du har full upp :-))
Att sitta blogga är ju trevligt men det vi upplever IRL är dyrbart och det ska man ta vara på.

Två glada hästar som gillar att springa!

Tack (stolt matte ler!) kram

 
Ann

Ann

12 maj 2011 22:47

Så härligt! :D

kram kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

13 maj 2011 16:58

Mmmmm underbart!!

krammm

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards