Varmt...

Direktlänk till inlägg 14 maj 2011

Idag åkte sadeln på!

Av Kim - 14 maj 2011 00:39

Har tidigare lagt på olika grejer på Nellys rygg och hållit gjordar runt henne, men aldrig spänt fast.

Idag så lade jag på en jätte liten och lätt Raid (distanritt) sadel, ingen reaktion.

Så då spännde jag fast den med en elatisk sadelgjord. 

Nelly stod lugnt en stund sen hoppade hon rakt upp i luften  med alla fyra fötterna, hon skulle nog kunna bli en bra rodeo stjärna!!

Hon gjorde 4 såna hopp sen stannade hon, jag klappade hon fick en morotsbit, sen började hon beta helt ko-lugn.


Så jag ledde henne ner till roundpen och där lyssnade hon så lugnt och snällt på trav, skritt och halt.

Tog av sadeln och jobbade henne utan lina en stund, sen på med sadeln och lina igen, och hon var helt ok med det


Duti dutti liten Nelly!!! 


Finns en video men den varså lång, så laddar upp den en annan dag.

Men här kommer en söt bild på Nelly och bästa vännen.

 
Visst är dom söta? 


Det är min foderhelg nu och Bene ska hjälpa mej.

Imorgon så bjuder Bea på frukost i stallet (hennes födelsedag), vi blir nog ett litet gäng, ska bli roligt.

Kanske rider vi ut en sväng senare. 


Natti natti 


 
 
Anne-Lie

Anne-Lie

14 maj 2011 08:36

Haha sånna hopp med alla fyra gör Monzan också =)
Duktig hon är lilla tjejen! Och du med såklart =)

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

14 maj 2011 22:47

Jag undrar var dom får kraften ifrån för att lätta som en helikopter?
Själv stod jag bredvid och fnittrade :D
Jag är så nöjd med oss båda :-)
tack och kram

 
kicki

kicki

14 maj 2011 20:25

JÄTTEDUTTI Nelly!!
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

14 maj 2011 22:44

Och matte var jätte tolt ;D

kram

 
Stina

Stina

14 maj 2011 21:27

Duktiga Nelly, det där med sadel är väl inget =))

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

14 maj 2011 22:43

Hon är den första hästen som jag sadeltränat som har lekt rodeo, men hon förvånade inte mej så mycket ;-))
Hon var helt lugn sen, så duktig är hon :-)

 
Carin

Carin

14 maj 2011 23:59

*tssss* Sadel? Plätt-lätt ju! Då får komma med lite utmaningar jue ;) Det är bara att gratulera!

Kan varmt rekomendera att börja tömköra henne. Då vänjer hon sig vid gjorden och din röst, tygel(töm) tag och korrigeringar. Så positiv som hon verkar vara är det bara att tuta och köra!

HEJJA-HEJJA KIM OCH NELLY!

http://ekbladet.bloggplatsen.se

Kim

15 maj 2011 16:51

:-)) tackar!

Ska börja tömköra henne nu när hon förstår mina röstkommandon.
Tidigare har jag inte kunnat för hon sparkar om man pressar henne och hon inte förstår ;-)

Positiv ibland och skitsur ibland det är Nelly det.

Tack för all peppning!

 
Ann

Ann

15 maj 2011 21:01

Vad roligt att börja med sånt!
Längtar tills jag också kan börja, men ett litet tag till ska jag vänta... :)

Kram kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

15 maj 2011 21:53

Spännande är det!
Har ridit in hästar förr när jag var ung och dum ;-))
Men nu känner jag verkligen vilket stort ansvar jag har...det tynger lite.
Men vi fortsätter.

Du hitta på en massa skoj med Merlin till hösten.
Mitt nästa tilltänkta projekt är tömkörning...

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards