Varmt...

Direktlänk till inlägg 29 maj 2011

En fin förmiddag

Av Kim - 29 maj 2011 14:06

Började med en sen frukost på terassen.

För ovanlighetens skull så sov Bene extra länge, han är hostig, snuvig och lite hängig.


   

Sen åkte vi upp i skogen för att titta till Shivas viloplats.

Hade funderat på om jag skulle be Bene eller inte att åka upp dit, ville inte göra honom mer sorgsen...
Men det var ha som föreslog att vi skulle köra upp dit, Gud vad jag älskar honom!!

Jag har haft lite mardrömmar och fantasier och kände behov av att se att allt var lugnt och fint.

Helt ologiska idéer men men...

Allt var lugnt och fint och nu känns det lite bättre trots allt. 

  Shiva ligger i en skogssluttning med en fin äng nedanför.

 

Sedan promenerade vi med en glad Milla


Bene plockade lite Mynta (heter det så på svenska?) (Mint), bra när man är förkyld säger han.


   

Gott med vatten efteråt tycker Milla

 

 

   

 
 
Ann

Ann

29 maj 2011 14:59

Skönt att ni har varandra du och Bene!
Skönt också att ha någonstans att gå, ångrar så att jag inte "tog med mig" min Zacke hem igen... men det gick så fort, jag kunde inte tänka... och när jag väl ångrade mig dagen efter så var det försent...

kram på er!

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

30 maj 2011 01:21

Jaaaa :-)

Inte lätt att tänka i såna situationer.
Vi hade ju talat om detta för flera månader sen eftersom hon var så pass gammal så vi var ju förberedda.

Men du Zack finns alltid i med dej i ditt hjärta, det är den viktigaste platsen.

kramm

 
Sarah

Sarah

29 maj 2011 15:50

Bra att få besöka platsen och känna lugnet där :) Kram!

http://chanellie.bloggplatsen.se

Kim

30 maj 2011 01:15

Både fint och jobbigt, men efteråt kändes det lugnt.

kram

 
Ingen bild

Ulrika

29 maj 2011 16:23

Hur tror du Milla känner? Det måste ju vara konstigt för henne nu.
Känns så skönt att ni har Shiva i skogen. Hon älskade ju verkligen att vara där.
Stor kram, och hälsa din fantastiske man att krya på sig.

Kim

30 maj 2011 01:14

Hittills så har hon inte visat nåt, men det kanske kommer.

Min skrutt gubbe har ätit STARK Thai mat, så nu är han inte täppt i näsan :-))

Kram min guldhöna!

 
kicki

kicki

29 maj 2011 21:35

vilken fin plats hon har fått <3

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

30 maj 2011 01:10

Hon har alltid älskat skogen, så där fick det bli.

kram

 
Stina

Stina

31 maj 2011 05:51

Vilken fin plats ni har hittat åt henne, där kan hon verkligen få vila i frid.
Vilken tur att ni har varandra du och Bene i sorgen och saknaden !
Kram till er båda !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

31 maj 2011 15:48

Hon älskade att strosa runt och nosa i skogen, så det kändes rätt där.

Jaaa våran gemenskap känns så trygg och självklar, jag är väldigt tacksam att ha hittat den.

tack och kram tillbaka!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards