Varmt...

Direktlänk till inlägg 11 maj 2012

Min häst är bäst !

Av Kim - 11 maj 2012 15:36

Idag   , imorgon vem vet   

 

Gick ned med henne till ridbanan och tänkte att hon skulle få springa lite, men hon ville inte.

Så jag gick in till henne och försökte schasa iväg henne, men hon valde att springa runt mej.

Och inte kunde jag säga nej till en sån inbjudan, så vi lekte lite.

Idag var hon lyhörd, energisk (som vanligt) och positiv, det är som en berg och dalbana vet aldrig på vilken sida hon vaknat på.

 

Hon har inga problem att vara ensam häst nere på ridbanan men om jag går så blir hon orolig, så jag stannar snällt.

Kan ju träna på det i framtiden, gå runt hörnet och sen komma fram och berömma.

En stor bebis har jag  :))

 

Här lite bommar och sen ”pall-parkering”

 





Galopp, kom och stå still.


 

Pallparkering, ibland är en kli stund bättre än en morotsbit.



 

Ingen häst aktivitet inplanerad i helgen, det är Stefanias foder-helg så jag kan vara lugn.


ikväll ska vi gå ut och äta middag med mamma och Georg, ska bli mysigt och gott.



Jag kommer nog jobba en del i badrummet och med lite tur så får jag hjälp av Bene, men det är lite osäkert för det är F1 i helgen, MUY IMPORTANTE! tydligen   





På Måndag så ska Loa till frissan, det är dax för sommar frisyren   




Trevlig helg   

 

 

 
 
Ingen bild

Ulrika

11 maj 2012 17:19

Kom på en sak denna underbart vackra dag i Stockholm... SNART SES VI! Tjoho! Kram

Kim

11 maj 2012 19:01

Yes!!! det gör vi och jag ler STORT varje gång jag tänker på det

 
Kicki

Kicki

11 maj 2012 21:35

åh vad duktig hon är!! NI är duktiga!

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

11 maj 2012 22:59

Tack gulliga du!!

Hon är duktig och smart som kan förstå mitt vimsiga kroppsspråk!

Det kändes så bra idag, hon var inte alls så hormons stingslig, stor lättnad.

kram

 
sara

sara

12 maj 2012 11:56

Jätte duktiga ni :) Kram

http://frumelpomene.bloggplatsen.se

Kim

12 maj 2012 13:45

Åh tack!

Är så stolt över henne och att hon lyssnar på mej det gör mej själaglad!
Hoppas nu bara att hennes hormoner håller sig lugna ett tag till...

kram

 
Anna Lyckoprick

Anna Lyckoprick

12 maj 2012 14:15

Men ååhh... så fint!

Mycket inspirerande! :)

Så snällt att du bjuder på så många filmklipp!

Kram!

http://www.lyckoprickar.se

Kim

12 maj 2012 14:43

Tack sååå mycket :)

Jag är så glad att Nellys hormon attack verkar ha passerat, hon var så mycket trevligare att umgås med igår.

Försöker träna mitt defensiva och explosiva sto med positiv förstärkning, inte så lätt för detta är nytt för oss båda och vi lär oss tillsammans.

Skulle så gärna gå en kurs, men på denna lilla "öde" ö så finns det inget sånt.

kram på dej :)

 
Ingen bild

Nilla

14 maj 2012 19:50

Åh vad roligt att få se alla filmklipp. Pallträningen gillade jag. Kanske något att lära Playmo. Ni är verkligen ett fint team du och Nelly.

Kram

Kim

14 maj 2012 20:03

Det glädjer mej!

Pallträning är praktiskt både med tanke på inridningen (att kunna hänga lite) och sen för att denna tanten med kass rygg ska kunna kravla sig upp :)
När det fungerar bra med Nelly är det toppen, men det finns dagar...

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards