Varmt...

Direktlänk till inlägg 13 maj 2012

Varmt...

Av Kim - 13 maj 2012 12:23

Calima (varma Afrika vindar) är så jobbigt, jag som tänkte göra lite nytta i dag.


Satte på flughuvor på några hästar, i morgon ska jag försöka hitta till alla.

Det är inte så mycket flugor, men vissa hästar störs av dem. 


Uppe hos hästarna var det runt 35 grader, fast de verkade inte bry sig, alla stod nöjda och åt sin mat.


Åkte bara upp för att hämta en gammal lastpall som jag ska laga lite och sen skruva fast marinplywood  ovanpå. 

Det får bli min    till Bea som i morgon fyller år.

En stark leksak åt henne och Gandalf.


Med denna värmen så har Loa tur som blir rakad imorgon, ingen risk att hon ska frysa.

Hoppas nu att denna värmen bara stannar ett par dagar   


Nä nu får jag gå ner och leta fram lite brädor och marinply... 







 
 
Anna Lyckoprick

Anna Lyckoprick

13 maj 2012 18:31

Ååhh.. Vi skulle behöva lite Calima-vindar här, så lerhagen torkar upp. & så vore det härligt att typ sitta i skuggan utomhus & äta middag. Vilken lyx! :)

Men jag förstår att man tröttnar... ;)

Grattis till Bea!

http://www.lyckoprickar.se

Kim

13 maj 2012 22:01

Hade det gått så hade jag så gärna skickat upp lite calima :)
Lagom varmt är ok men idag var det lite för varmt, just nu har vi 29 grader inne.
Så inatt sover vi med surret av en fläkt.

Tack, imorgon blir det födelsedags frukost i stallet. (om det inte är för varmt...)

 
sara

sara

14 maj 2012 09:47

Dom flesta här i Sverige väntar nog på sommar och värme! Jag är dock ganska lycklig över vår solen och värmen för jag klarar inte riktigt den riktigt varma luften! Får panik!
Jag fick faktiskt spruta på Nellie lite flugspray igår för jag hon var riktigt irriterad men hon är typ den enda av våra hästar som jag ser reagera än så länge!
Kram

http://frumelpomene.bloggplatsen.se

Kim

14 maj 2012 19:47

Lagom är bäst, jag är inte heller en värme-dyrkare.

Jo vissa är känsliga, Yoci stod och gungade upp och ner med huvudet pga flugorna, medan de andra inte verkade bry sig direkt.

Min Nelly gillar inte sprayer fast vi tränat, får träna mer.
Din Nelly verkar lite "snällare" än mitt monster.

Kram

 
Kicki

Kicki

14 maj 2012 18:09

leksak? en stå-på-grej?

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

14 maj 2012 19:51

Japp har förstärk och täckt en lastpall.
Jag tyckte det såg alldeles för farligt ut med den rangliga gamla som hon använde.
Vem vet nu kanske Gandalf kan få upp alla fyra hovarna.
Bra att ha för att öva upp deras kroppskontroll.

 
Åsa Mickelsen

Åsa Mickelsen

14 maj 2012 18:51

Nu har jag fått tiden till att se igenom din blogg igen. Ser ju ut att gå väldigt framåt med Nelly trots hehe sina sura hormondagar. Blir som vanligt helt svag när jag ser alla dina fina foto och må bara jobba på att hälsa på dig,behöver ett bryt i vardagen men när vet i sjutton. stor kram så länge ;-)

http://www.smurfens-dag.bloggplatsen.se

Kim

14 maj 2012 19:59

Om Nelly varit en människa så hade hon haft många bokstäver och ord i sin diagnos :D
Jag hoppas att det blir jämnare med åren...

Bra att du blir svag!
Min plan är att lura hit dej ;D
Vi har ju en hel del roliga minnen och en massa annat att tjata oss hesa om :)

Kram på dej!

 
Åsa Mickelsen

Åsa Mickelsen

14 maj 2012 21:43

Nelly Långstrump kanske hehe,ja milda värld vad vi har att babbla om kniiiiis fniiss.Känner att jag må bara få till det alltså.kram

http://www.smurfens-dag.bloggplatsen.se

Kim

14 maj 2012 22:00

Vore sååååå roligt!
Allt börjar med ett steg ;)

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards