Varmt...

Direktlänk till inlägg 12 juni 2012

Hoppsan hoppsan

Av Kim - 12 juni 2012 20:13

vad det har hänt mycket sen jag köpte min senaste symaskin   


Mammas nya kan mycket!

Så nu gäller det att läsa manualer...

Tur att mamma är ännu mer ouppdaterad än jag är     


I alla fall så har vi lyckades sy lite, jag har lagat en trasig benlinda (häst) med elastisk söm...

Sen provade vi en massa olika sorters stygn, spännande men har inte en aning vad de är bra för...


Mamma bestämde i alla fall att maskinen ska stanna här hos mej tills hon lär sig hur den fungerar.


Hmm eller som ursäkt för att komma upp lite i oftare   

Vilket är helt ok, de hade med sig Lambrusco och en blomma    

Men jag protesterar inte eftersom min gamla maskin inte fungerar så bra längre, och Lambrusco får mej helt att smälta    


Funderar starkt på att inte lära mamma hur den fungerar så får jag både trevligt besök och en bra maskin  

Man får inte vara dum, fast man är blond   


Underverket med ett litet litet glas lakrits likör    

   


Har äntligen gjort klart taket i bastun!

Och påbörjat en vägg, det finns hopp!


Nu ska jag koka linfrön till hästarna imorgon bitti.


Idag gav jag Nelly Munkpeppar för första gången.

På paket så stod det att man pga den ovanliga smaken skulle börja ge lite och trappa upp de första 10 dagarna.

Hon ska totalt ha 15 gr/dag, jag chansade och gav henne hälften i morse, hon är ju glupsk!

Och inga problem, hinken renslickad så imorgon så får hon hela dosen  

Hoppas nu att vi får önskad effekt, en lite trevligare häst som inte är konstant brunstig, pipig och mindre aggressiv mot andra hästar... 

Jag skulle i alla fall nöja mig med lite av det    


Har beställt tid för en helrenovering på Torsdag   klippning, färgning av både hår, ögonbryn, ögonfransar och sen får jag fixa naglarna och benen själv .

Känner att jag VERKLIGEN behöver detta!


Jag ska bli ny! (igen   )

Spännande,  jag låter min frisör bestämma, det enda jag bestämt är att det ska bli en kort frisyr    






   

 
 
Stina

Stina

13 juni 2012 06:27

Symaskiner är lömska små saker, jag har nog aldrig kommit överens med en ...
Får hoppas det går bättre dör dig och mamma =))

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

13 juni 2012 09:19

Jag gillar dem så länge de fungerar som de ska.
Har jobbat på segelmakeri så jag har sytt en del, men aldrig kläder.
Lär bli dynor, kuddar och gardiner till badrummet, så hoppas jag blir vän med denna nya maskin.

:) kram

 
Kicki

Kicki

13 juni 2012 19:59

åh roligt med ny maskin!!
och jag håller tummarna för att munkpeppar funkar på nelly!

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

14 juni 2012 09:21

Ja visst, är lite sugen på att sy något nytt på den.
Men förstår mej inte riktigt på alla olika stygn, anar att alla inte bara är som dekoration utan är bra för något...
Kanske kan hitta lite info på nätet

Ja jag hoppas verkligen hon lugnar sig lite!

Kram

 
Nilla

Nilla

17 juni 2012 14:31

Hoppas att Nelly lugnar ner sig med munkpepparns hjälp:)

Jag kan banne mig inte sy, men man kanske skulle skaffa sig en symaskin och försöka lära sig:)

Gott med lite egentid, hoppas att vi får se en bild på nya frisyren sen;)

Kram

http://playmo.bloggplatsen.se

Kim

18 juni 2012 00:24

Det vore toppen om det fungerar, då kanske hon kan få gå med andra hästar igen.
Och kanske bli lite lättare för mej att umgås med ;)

Himla praktiskt att kunna sy, och det känns ganska bra att ha gjort saker själv.

Känns jätte bra med kort hår igen, bild kommer nog :)

Kram på dej.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards