Varmt...

Direktlänk till inlägg 19 juni 2012

Nelly lugn !

Av Kim - 19 juni 2012 16:45

Nelly har alltid tyckt det är läskigt när jag framifrån ska sätta på henne flughuvan.
Så jag brukar dra på henne den från halsen och fram upp över öronen, det accepterar hon, men gillar det inte direkt.
Problemet är att hon låter ingen annan sätta på henne huvan, så om den ramlar av så får hon gå utan tills jag kommer.

Så idag skar jag upp en massa morotsbitar och la i min klickerväska.
Tog av henne masken och sen hade vi en klia huvudet stund först.

Började sen med att bara hålla upp den mot hennes mule och klick.
Gick bra så efter några klick höjde den lite mot hennes ögon, då höjde hon själv huvudet, men klickade då hon var stilla.
Hon började vänta påklicket med huvudet högt upp och stilla och jag klickade några gånger.
Sen sänkte jag masken, hon tänkte en stund men så sänkte hon huvudet och buffade på den, klickade på det flera gånger.
Sen fick jag nudda henne i pannan, mer klick, fick sen trä den över öronen mer klick.
Sen fick jag sätta på och ta av, mer klick.

Är så förvånad över att det gick så bra och snabbt!
Har gett henne Munkpeppar i en vecka nu, undrar om det inverkar...vore toppen!



 
 
Kicki

Kicki

19 juni 2012 17:43

hurra vad ni är bra!!

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

19 juni 2012 18:54

Tack!!

Det kändes toppen, hon var så villig att testa.
Ofta när Nelly inte vill så totalvägrar hon oavsett vilket godis jag försöker att motivera med, så jag är glatt överaskad.
Provar imorgon igen och går det bra så får Bea testa.

=)

 
sara

sara

19 juni 2012 19:34

Yet vad ni är bäst! :) Kram

http://frumelpomene.bloggplatsen.se

Kim

20 juni 2012 00:50

Tack!

Känns så bra idag!
Hoppas det fungerar lika bra i morgon.

Kram

 
Ingen bild

Maria Y

19 juni 2012 20:17

Bra jobbat! Man får passa på när det är träningsläge, helt enkelt. Håller tummarna för att munkpepparn hjälper din tjej att "slipa kanterna" lite ;)

Kim

20 juni 2012 00:49

Tack :)

Hon växlar ju ofta mellan ovillig och sur eller gullig och lättlärd, så det gäller att välja rätt ögonblick.
Hoppas att Munkpepparn kan göra henne lite jämnare i humöret.

 
Stina

Stina

20 juni 2012 21:12

Det där med klickerträning är verkligen nåt som passar er !!
Ser med spänning fram emot rapport om munkpeppar.

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

21 juni 2012 19:20

Nu när hon kan reglerna så fungerar klickande så bra.

Tycker nog att hon verkar lugnare...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards