Varmt...

Direktlänk till inlägg 23 juni 2012

Morgonstund har raygräs i mun :)

Av Kim - 23 juni 2012 22:56

Klockan sju i morse så började ur lastningen av vårt efterlängtade raygräs.

 
Jag var där och kollade nån timme, gick hela tiden runt med ett brett leende 
Det känns så bra att vi nu kan slappna av i några månader.
Vi hade ordnat så att de som beställt av oss kom först och hämtade, och sen var resten upp till vårt stall, som nu är mer en fullt.

Innan jag åkte hem så samlade vi ihop löst raygräs som vi gav till våra hästar, vi ville ju se att de gillade det.
Och det gjorde de!

Här är en stöddig Bea som nu är kapitalist i raygräs, och Markus hennes man hade hon med sig som gratis arbetskraft ;)
 

Nästa vecka så ska vi börja leta kontakter på fastlandet där vi själva kan beställa raygräs.

Det blir att kolla priser på både raygräset, lastbilsfrakt, båtfrakt, tull, andra avgifter och hjälp med pappersarbetet.

Vi bör beställa i Augusti så vi säkert har containern här före slutet av September.


  



 
 
Stallbabbel

Stallbabbel

24 juni 2012 07:47

Varifrån kom det här gräset då? Var det inte från fastlandet? Är det packat som hösilage? Klart intressant, tycker jag. För både här och hos dej har man ju en lite annorlunda syn på det här med hö.

http://stallbabbel.wordpress.com

Kim

24 juni 2012 10:57

Jag har känt mej som en nybörjare här vad gäller foder.
Så jag har försökt att strunta en del i mina idéer och istället se att hästarna här "fungerar" med denna foderhållningen.

Allt foder som kommer till Kanarieöarna måste (regler) vara uttorkat industriellt, som sedan hårdpackas i balar.

Det går att köpa små säckar med Ensilage det är proteinrikt och väldigt dyrt så då får man ändå tillsätta något annat grovfoder så de har något att tugga på.

Raygräset vi fick nu kom i små balar som väger 30 kg/st och har ett nät som bälte runt.
Dessa kom från Sevilla.

Våra hästar går ute hela tiden och vi ger dem rajgräs, och halm så de har nåt att plocka med.
I det stall där de har galopphästar så ger de ofta alfalfa som grovfoder.

hoppsan låååångt svar :)


 
Ann-Louise

Ann-Louise

24 juni 2012 08:02

Åh så skönt!
Ljuvligt att veta att man har bra hö till hästen ett tag framöver!
Kram

http://hastochhund.bloggagratis.se

Kim

24 juni 2012 10:59

Jaaa härligt!
Inte anade jag att foder skulle vara ett sånt jobbigt problem...
Men attan jag är envis så detta SKA lösas i framtiden!

kram :)

 
Ingen bild

Ulrika

24 juni 2012 09:33

Härligt att se!

Kim

24 juni 2012 11:00

Mmmmm känns gott i hjärtat

 
Nilla

Nilla

24 juni 2012 15:35

YES! Äntligen kan du släppa denna oron :)

http://playmo.bloggplatsen.se

Kim

24 juni 2012 16:20

Jaaaaa så skönt!
Gäller att njuta nu, innan jag börjar oroa mej för hur vi ska få hit nästa =D

 
Kicki

Kicki

24 juni 2012 17:41

hurra vad bra!! Och det kändes fräscht oxå anttar jag?!

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

25 juni 2012 00:19

Jaaa!!!
Och det luktade gott hö!
Hästarna tvekade inte en sekund.

 
Stina

Stina

24 juni 2012 20:54

Strålande tider !!

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

25 juni 2012 00:15

Oh yes =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards