Varmt...

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2012

Varning för gnäll

Av Kim - 13 augusti 2012 22:26

Det finns en person i stallet som jag har svårt för.

Varje gång hon fodrar så är jag orolig att hon glömmer något eller sabbar något eller missar att en häst är sjuk.

Pga det hänt flera gånger...


Ikväll ringde hon och sa att Nellys vattenkopp var trasig.

Jag frågade om det läckte ut vatten, och det gjorde det tydligen.

Så jag bad henne stoppa vattnet, vilket hon sa att hon inte visste hur man gjorde...

Denna situationen är en exakt upprepning av samma händelse för ett halvår sen, vid det tillfället så talade Bea om för henne att hon skulle vika slangen och knyta ihop den, vilket hon då lyckades med.


Fast ikväll kom hon inte ihåg det, SUCK

Jag talade om hur hon skulle göra och bad henne ställa in en stor hink vatten till Nelly.

Och ringa mej igen om hon hade problem med nåt, så skulle jag komma upp.


Jag kände mej orolig så jag ringde G (som flyttat upp till oss med sina 5 hästar härom veckan), hon svarade inte.

Efter en timme ringde G och talade om att hon fixat slangen för vattnet läckte fortfarande lite.

Sen hade HON ställt in två hinkar till Nelly, och Nelly hade druckit en hink direkt!

Så nu undrar jag varför inte den "korkade personen" gav Nelly vatten???  


Säger bara att det ska bli så skönt i September när bara jag och Bea ska fodra hästarna!!!

Då kommer jag kunna känna mej lugnare!!!


K.P (korkade personen ;) flyttar tyvärr inte sin häst förens i Oktober, fast hon ska inte fodra mer efter Augusti, och det känns BRA.

Vore toppen om hon kunde dra nu...tur för henne att jag inte är stallchef   


Jag är en person som nästan aldrig låter andra irritera mej, det kan gå år utan att jag tycker illa om någon...men lilla K.P har lyckats   


K.P vet att jag inte litar på hennes kapacitet att fodra och vårda hästarna, för det har jag lugnt förklarat för henne för några månader sen.

Efter att hon GLÖMT att det var hennes tur att fodra hästarna, tur för hästarna att jag åkte upp till stallet för att hämta ett papper och då möttes av hungriga gnäggande hästar.


Så imorgon bitti ska jag fodra och se om jag kan fixa vattenkoppen.


Äh jag tror jag "spyr" lite till när jag ändå är på gång!


Innan Bea åkte på semester så skickade hon email till alla hästägarna att om det var problem eller förändringar så skulle de kontakta mej,

I lördags när jag kom upp till stallet så fattades det en häst, så jag kollade på anslagstavlan.

Där stod det skrivet på Tyska att hästen flyttat (den skulle ha flyttat sista Augusti), den hästägaren vet att jag inte talar Tyska, och har inte kontaktat mej flytten.

Hästägaren är uppskriven för att fodra vissa dagar till slutet Augusti, och nu HOPPAS jag att hon kommer att göra det.

Hon var själv bortrest förra månaden och vi andra fodrade för henne.

Hon har To och Fr morgon, undrar om jag måste åka upp och kolla?

Kan ju ringa henne men då kanske jag underlättar för henne att svika....


Usch jobbigt sånt här!

Hade varit enklare om det varit mitt stall...

Suck!

Merlin och Ambar bråkar lite så jag skulle behöva en ledig hage...skit som sagt att det inte är mitt stall   


Ursäkta för mitt negativa inlägg!


Skönt att få lätta på trycket lite     








 
 
Åsa Mickelsen

Åsa Mickelsen

13 augusti 2012 23:20

Milde himmel är K.P heeelt borta och väck därtill,fint med fungerande kamratskap o god anda i ett stall och på övriga platser med för den delen,klaga på du det behöver man allt som oftast. Kram på dig ;-)

http://www.smurfens-dag.bloggplatsen.se

Kim

13 augusti 2012 23:44

Ja hon är sååååå korkad, så det är ju tragiskt egentligen.
Men väldigt irriterande när hennes dumhet drabbar hästarna.

Tack, det känns redan lite bättre :)
kram

 
Viveca

Viveca

14 augusti 2012 00:56

Gnäll på! Det behövs ibland. Det är svårt att dra jämnt med alla i ett stall. Jag blir sällan ovän med någon heller men lyckades när jag skaffade Vilda och vi ändå bara var två personer om den lilla lösdriften. Nästa ställe var helt underbart och visst blev det missförstånd och visst fanns det någon som ville slippa undan jobb, men stallägaren var rak och saklig. Hon tog tag i saker direkt samtidigt som det var ordning och reda var det heller inte pedantiskt, vilket man kan bli helnervös på. Det är jätteskönt att ha allt ansvar själv på ett sätt när man har hästarna hemma, men man blir istället väldigt bunden. Hoppas det blir bättre när hon flyttar och hoppas att tyskan inte "glömt" att hon skall fodra. När det gäller djur kan man inte glömma sådant. Att olyckor sker för att någon glömt stänga någonstans eller liknande är det ju större risk för ju fler inblandade det är. Det är dock mänskligt att fela men att glömma maten?

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kim

14 augusti 2012 15:51

Idag känns det bättre, skönt!
Är glad att jäg kunde fixa vattenkoppen och så har jag en "spion plan" tills To. Fr. ;)

Nä! att glömma mata eller ge vatten till djur är en stor NO NO!
Hennes lista med gjorda No No s är låååång.
Måste vara jobbigt att vara henne!!

Skulle vilja ha hästar hemma, men som jag bor nu går det inte.
Nackdelen är också att man ibland blir ganska ensam...

kram

 
Ingen bild

Ulrika

14 augusti 2012 08:50

Suck och stön! Vad frustrerad man blir! :(

Kim

14 augusti 2012 15:03

Nu känns det bra igen :)

kram

 
Stina

Stina

14 augusti 2012 18:25

Det där är jobbigt, fy tusan =(
Jag hade oxå en liknande inhyrd som följde med stallet när jag tog över - hon blev inte så långlivad !
Bara att se fram emot att personen kommer därifrån !!

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

15 augusti 2012 15:19

Jaaaa!
Jag vet att du förstår ;)
Men det är sånt som går att lösa, det får bara ta den tid det tar.
Idag klurar jag lite på om den"andra" kommer att fodra i morgon på morgonen eller inte...
Ska tala med G som ska fodra sina hästar om hon kan vara min spion...och ringa mej om ingen fodrar, så åker jag upp.

 
sara

sara

15 augusti 2012 09:32

Gnäll i massor, det måste man göra ibland!! Kram!

http://frumelpomene.bloggplatsen.se

Kim

15 augusti 2012 15:15

Ja det var behövligt just då!
Nu är glada jag tillbaka ;)

kram på dej!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards