Varmt...

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2012

Press eller klicker?

Av Kim - 28 augusti 2012 22:34

Nu snackar vi blogg aktivitet...

Hittills idag har jag haft 21 st som läst min blogg men 1 som kommenterat...


Jag vill inte bli en blogg kändis, men det vore roligt att få veta vem du är som läser om mej och mitt liv.


Min blogg startades först för mina vänner och familj i Sverige, men har eftersom blivit mer hästig och nu har jag flera goda blogg-vänner, som jag börjar känna riktigt bra efter att ha delat erfarenheter, sorger och glädje under ett par år.


Gillar inte att pressa folk eftersom jag själv "flyr" lätt vid tryck...men lämna gärna en litet litet spår någon gång ibland.


      



 
 
Ingen bild

Ann

28 augusti 2012 23:02

Jag läser vet du väll! :)

Kram kram

Kim

28 augusti 2012 23:05

Det glädjer mej!!!

PUSS ;)

 
C

C

28 augusti 2012 23:05

:-D Dålig bloggare men flitig besökare får du kalla mig. Och bloggvän självklart!

Kramen

http://caisisen.bloggplatsen.se

Kim

28 augusti 2012 23:07

Caisa dubbel Caisa :))
(Så det blir en han....)

Tack för att du finns!

 
Kicki

Kicki

28 augusti 2012 23:08

Du, jag känner precis samma sak.... får ofta släng av att vilja lägga av med bloggandet då det känns som att skrika i skogen... Nu är ju min blogg låst för jag vill bara blogga för vänner sas, men då känns det ju nästan ännu mer trist att kommentarerna uteblir.... man vill delge och berätta men får man ingen respons så känns det ju som att ingen lyssnar. Men de är ju där ändå... och.."tjyvlyssnar" ? äh jag vet inte.... man kan ju inte tvinga folk att kommentera, inte alls, och det vill jag inte heller... men...ja... ja du fattar. Nu fick jag gnöla lite oxå ;P
Stor kram!

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

28 augusti 2012 23:19

Förstår dej PRECIS!!!

Men inte är det lätt inte...
Man vill ju inte tvinga folk direkt... men ändå...

Ibland känner jag att det skulle räcka med en GILLA knapp, för själv så läser jag så gott som alla dagar mina favorit bloggar men har inte alltid energi att svara på ett bra sätt.

KRAM på dej (och ge inte upp, det skulle bli sååå tomt utan dej och dina gullegrisar:)

 
Ann-Louise

Ann-Louise

29 augusti 2012 06:35



Förstår dig precis!!! Det är så tungtrampat så det finns inte, när man inte får någon respons alls.

Jag tror att det är lite säsongens grej också. Under sommaren är det många som inte hinner eller har lust att sätta sig vid datorn, men nu när kvällarna blir mörkare här uppe i Norden och det börjar bli fyrkantig vardag igen så blir det nog mer aktivitet. Så är det för mig i alla fall.

Jag har själv tänkt lägga ned min, och tyckte det var så motigt. Skulle leta efter när en grej hände för några år sedan och kollade då via bloggen. Det var så kul att se alla gamla inlägg, alla bilder och alla direktrapporter. Jag beslöt att blogga på för egen del som en slags dagbok. Läser någon - kul. Kommenterar någon - jättekul! men annars ska jag bara försöka rulla på..

Din blogg älskar jag!!!
Kram på dig och kämpa på :-)

http://hastochhund.bloggagratis.se

Kim

29 augusti 2012 10:07

Om du skulle lägga ner din blogg skulle det kännas riktigt TOMT...
Du och hela din bunt två och fyrfotingar och nu till och med några av fen-viftarna vill jag följa, så det så ;)

Så rulla på du!
Så rullar jag med ;)


Hjärtligt TACK!!!

Stor KRAM :)

 
Stina

Stina

29 augusti 2012 06:57

Det händer att jag är här inne och kollar läget, nästan varje dag *surprise* =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

29 augusti 2012 09:57

ÅH nej det visste jag inte =D

Vi har koll du och jag :)

kram

 
sara

sara

29 augusti 2012 07:54

VArit dålig med både att läsa och kommentera ett tag! Men ska bättra mig!! :) Kram

http://livetmednellie.bloggplatsen.se

Kim

29 augusti 2012 09:53

Du skriver ofta små peppande kommentarer som gör mej glad.
Så va som du är :)

Kramen :)

 
Ingen bild

Jossan

29 augusti 2012 12:30

Jag läser! Men är en usel kommentator från mobilen.. Kramar från mig och Q

Kim

29 augusti 2012 13:38

Aha :)
Tackar för denna då ;)

kram till dej och din duktiga unga herre!

 
Ingen bild

Nina

29 augusti 2012 21:11

Jag läser, men det visste du väl redan <3

Kim

31 augusti 2012 10:00

Vissa aningar hade jag ;))

Jag kan ju se antal besök per dag och det är ju en del, så jag blir ju lite nyfiken på vilka som är intresserade av mitt liv och leverne...
Känns både lite smickrande och lite läskigt.

Hoppas allt är bra med er och att ni kan använda poolen ett tag till.

Kram

 
Viveca

Viveca

29 augusti 2012 21:33

Håller med dig. Jag har dock varit dålig på att både blogga och kommentera under en period vilket beror på att datorn fått lite vila. Nu är det mörkare tider igen och liten hund har lärt sig att hon inte måste vara i centrum 24 timmar om dygnet utan kan lägga sig till ro på sin plats när matte sitter vid datorn en stund.

Nu när jag blivit flitigare igen ser jag att jag dessutom har ganska många besökare men de som kommenterar är oftast mina trogna bloggvänner, vilket jag tackar för. Men visst är det roligt att få en kommentar av en ny människa ibland eftersom det måste vara en del av dem som läser.

Saknade bloggen när jag tog en paus och framförallt är det så bra att kunna gå tillbaka till både bilder och inlägg och se hur det var åren innan med djuren.

Kram och tack för att du kommenterar hos mig:) Det gör mig glad!

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kim

31 augusti 2012 10:15

Under den tid jag bloggat så har Nelly gått från liten liten plutta till nästan stor häst )
Roligt att gå tillbaka för att komma ihåg och se hur det var.

Tex. så var ju Doris en liten liten plutta nyss, och nu en ung fröken :)

Jag funderar ju över vilka som läser min blogg, och anar att det kan vara gamla klass-kamrater som jag nu har kontakt med på FB.
De flesta av dem har jag inte haft kontakt med de senaste 35 åren =O

Är glad att du skriver på din blogg så jag får följa er resa i bild och text.
Gillar att få ta del av dina tankar om hästeriet.

Kram och tack själv

 
Nilla

Nilla

31 augusti 2012 10:42

Är här allt och läser så ofta jag kan:) Uppskattar mkt att följa dig och Nelly i er utveckling tillsammans.

Förresten, det gick en helt underbar film här på SVT häromdagen. Om du inte redan har sett den, se den;)
http://www.svtplay.se/video/260406/buck

Kram

http://playmo.bloggplatsen.se

Kim

31 augusti 2012 17:03

Tack för att du hänger med oss :)

Kunde inte se den SVT play pga rättigheter...
Men hittade den på nätet.
Intressant och några tårar rullade...

Kram

 
Malin

Malin

1 september 2012 14:52

Jag läser här ibland, halkade hit via klickergruppen på FB, jag gillar att läsa om hur andra gör när de tränar sina hästar framförallt de som kör med klickerträning :-)

http://vetmalin.dinstudio.se

Kim

2 september 2012 14:44

Hejsan :)
Jag är ju ganska nyfiken så tack för att du lämnar ett spår.
Klicker-träning är så intressant och roligt, men tyvärr så kan jag inte mycket.
Och här på denna "öde ö" så hålls inga kurser.
Men jag jobbar på att "lura" hit nån ;))

Ska kika in hos dej.

 
Ingen bild

Christopher Käck

2 september 2012 18:10

Testa att lägga till Google Analytics Kim så ser du var folk kommer ifrån för ställen som läser din blogg. Vad de sökte på google för att hitta den, vem som länkade till den eller om de skrev in adressen direkt.

Kim

3 september 2012 00:06

Men nu vet jag ju att du är här och läser och det gör mej glad :)

Känns inte så viktigt att jag vill "spionera"...
Men nu har några i alla fall några "hemlisar" visat sig ;))

Kram på dej!

 
Åsa Mickelsen

Åsa Mickelsen

3 september 2012 19:52

Fniss fniss smygläser ju bloggen din,men jag förblir anonym hahahaha ,kram

http://www.smurfens-dag.bloggplatsen.se

Kim

3 september 2012 23:05

Ja vem är du?
Jag tänker inte skvallra för mej själv =D
kram du okända :)

 
ubitt

ubitt

6 september 2012 07:22

Jag är också här!
Men jag lever inte alltid som jag lär, och lämnar kommentarer..,. *skäms*

http://alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se

Kim

6 september 2012 09:00

:) Jag är som du...läser men skriver inte alltid.
Men jag har koll på dej och dina boys.
Tycker vi struntar i att skämmas :)

Kram på dej

 
Anne-Lie

Anne-Lie

15 september 2012 19:18

Jag hänger kvar och läser nästan varje dag, iaf från mobilen som är usel att kommentera från. Det är sällan datorn är igång numera :-( Men som någon sa tidigare, kanske blir det mera tid att sitta i vinter.
Jag vet inte om jag kommer att hålla min blogg igång då jag har fullt upp hela tiden, men jag har dragit på att lägga ner den...så vi får se!
Så fortsätt att skriva - jag älskar att läsa =))
Kram på dig!

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

15 september 2012 22:03

Det glädjer mej att du läser!
Låt bloggen vila, den går alltid att väcka igen.
Men saknar den det gör jag, men jag är ju en stor tjej så jag klarar mej nog ;))
Du kan kanske lägga upp lite foton på dej och Monzan på FB...
Stor kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards