Varmt...

Direktlänk till inlägg 10 september 2012

Kommer inte i gång

Av Kim - 10 september 2012 10:18

idag, mutter mutter...


Min borde lista...

Hämta träns hos skomakaren

Gå till posten

Besöka mäklaren

Städa

Tvätta

Laga mat

Beställa tid hos frisören

Sy överdrag till soffan i badrummet


Tja det är vad jag kommer på utan att tänka för mycket...


Sen ska jag fodra ikväll

Och komma ihåg några saker jag behöver informera Bea om...

Lampa 

ev. byta hagar

vatten

trä vägg

Muslie för Merlin?


Bea är tillbaka och vi fodrade tillsammans igår eftermiddag, kändes såååå bra.

Nu är vi två som kan hitta lösningar på saker.

Och så kan vi ha trevligt och börja träna våra hästar igen.


Nelly hade igår sparkat stackars Merlin på flera ställen....tur att han inte har en ägare som rider honom...

Det visade sig att de inte fått halm utlagt på morgonen, så det hade inte haft något att mumsa på under dagen.

Och det gör Nelly irriterad eller ännu mer irriterad...suck!


Ägaren till de två Quater hästarna jag passat är nu tillbaka på ön, hoppas nu hon hämtar dem snabbt, så vi får lite lättare att flytta hästar/hagar.

Är rädd för att Nelly ska skada Merlin...

Så vi behöver en lösning där...


Nä nu ska jag lyfta på rumpan.

Skulle behöva att nån klickar igång mej...men får nog göra det själv     



 
 
sara

sara

10 september 2012 11:57

Hoppas ni kommer på någon lösning! Kram

http://livetmednellie.bloggplatsen.se

Kim

11 september 2012 10:17

Ja två blondiner ska nog lyckas komma på nåt bra ;))

kram :)

 
Stina

Stina

10 september 2012 17:24

Fler som gör listor ... undrar om det är ett tecken till mig ??? *hmmm*

Skönt att Bea är tillbaka, då kan du slappna av en aning =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

11 september 2012 10:16

Jag börjar alltid med mina listor när jag känner att det börjar bli svårt att hålla allt i skallen...
Och så sätter det lite press på mej när jag presenterar dem officiellt :)

Jaaa, och det ska bli så roligt att komma igång att träna hästarna igen!

 
Kicki

Kicki

10 september 2012 20:19

Hur gick det? Du kom igång vad? =P

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

11 september 2012 10:13

Jo jag lyckades inte med galopp men en hyfsad "fartig" trav blev det :))
Så idag får jag ta tag i det jag inte gjorde igår.

 
ubitt

ubitt

12 september 2012 07:15

"göra-listor" är både en hjälp och ett gissel, man får så dåligt samvete om man inte lyckas pricka av nåt enda...
Jobbigt med hästbråk, Nelly verkar ju verkligen vara en dam med fasta åsikter och humör. Men sådana individer kan bli de allra bästa prestationshästarna, om man får dem på sin sida bara... kommer ihåg en liten travarhingstunge som gick i vår hage med sin mamma (på 80-talet) Han tränade oavbrutet i full fart runt hagen, var kär i mitt nordsvenska sto, så när jag tog ut henne ur hagen klättrade han resolut efter över grinden osv osv. Var ett elände till bushäst när de skulle sköta om honom, men han vann senare Kriteriet som treåring... så mycket vilja kan vara bra!

http://alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se

Kim

12 september 2012 11:35

Ibland behöver jag listor för att pressa mej lite ;)
Men som du säger det kan bli betungande också.

Roligt historia om den lille bus hingsten :)
Ja min Nelly har klart en stark och tydlig karaktär.
Och MYCKET energi, både härligt och läskigt när jag ropar på henne och hon kommer i dundrande galopp och tvärnitar precis framför mej =O
Hade varit klart lugnare om hon varit en liten mini :))
Nelly kan bli en fantastisk häst, men allt hänger på om jag klarar av att göra rätt med henne...just nu känns det som om det går åt rätt håll.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards