Varmt...

Direktlänk till inlägg 22 mars 2013

Förmiddag med Nelly

Av Kim - 22 mars 2013 21:53

Bea och jag släppte Nelly och Merlin lösa så de fick släppa på trycket lite.

Sen tog vi en promenad upp i skogen, där de fick mumsa lite.

Nu efter regnet så växer det nästan så man ser det!

       

Deras rumpor ser likadana ut, spinkiga utan muskler, men det finns planer   

 

Merlins hemska sår på benen är nu alla läkta, jo det är ju lite stelt och skrovligt men utan risk för uppblossande infektioner, himla skönt!

Han kommer aldrig fungera som ridhäst, men som glad promenad häst kommer han vara lycklig.

Jag gillar honom, han är en sån häst som alltid kommer när man ropar och snusar på en   

Han har en del gamla "reaktioner" han sparkar när man borstar vevar med benen när man ska kratsta, men han ör så gullig, hoppas så vi kan hitta någon som kan ge honom den kärlek han behöver.

Jag har helt enkelt inte tid   ...har en granne som gillar hästar ska tala med henne.

Merlins ägare betalar kostnaderna för honom men "har inte tid", har inte varit uppe på ett halvt år!

Och när de kommer så tror de att han är i form för att ridas, SUCK!!!

Här kommer en liten video med mej och Nelly i rundkorallen idag.

Hon börjar verkligen lugna ner sig, toppen!



Önskar er en fin helg!



 
 
Ingen bild

Ulrika

22 mars 2013 22:25

Men! Du missar ju matchen med Zlatan! ;)
Har aldrig varit hos dig när det är så där frodigt och grönt. Vi får se till att det händer. Så vackert! Kram till dig min vän ♡

Kim

22 mars 2013 22:41

ÄÄÄÄÄhhhh vad då match?
Häst...nånting ellur ? ;D

Pösss!

 
Kicki

Kicki

23 mars 2013 13:19

ååå vad grönt o fint ni har det *suckar längtasnfullt*

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

23 mars 2013 20:56

Hästarna njuter att äntligen få nåt gott grönt att äta.

Själv blir jag grön när jag ser bilder på er ligghall ;)

 
Lyckoprickar-anna

Lyckoprickar-anna

23 mars 2013 16:59

Åh, så grönt & frodigt! Gissar att det är sånt våra hästar drömmer om, precis som jag drömmer om dagar utan täckbyxor, mössa, vantar, långkalsonger & tjockjacka ;)
Men om två månader... :)

Härligt avslappnad hon var i korallen.

Kram!

http://www.lyckoprickar.se

Kim

23 mars 2013 20:54

Tänk att man nästan alltid längtar efter nåt...men med våren är det ju ok för man ju att den kommer.

Jag längtar efter att få rida Nelly, men känner mej samtidigt tveksam att testa, så vi får se hur lång tid det tar :)

Hon har lugnat sig mycket de senaste månaderna, är så nöjd!
Kanske är det åldern? har ingen aning, vet bara att det ät toppen.

kram!

 
Ann

Ann

23 mars 2013 19:50

Finns fler Merlinar med spinkig muskelfattig rumpa :)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

23 mars 2013 20:49

De får gå samman och starta:
Söta gulliga smalrumpors förening :)

 
MalinMalin Johansson

MalinMalin Johansson

25 mars 2013 07:29

Så fint och grönt du har det! hrä eär det vitt och isigt!
så fint det går med Nelly, hurra för alla framsteg

http://www.havrefallen.bloggspot.se

Kim

25 mars 2013 16:25

Grönt och skönt, gäller att njuta nu, för sen blir det inget regn på ett halvår och då blir det sååå beiget och tråkigt allting.

Nelly utvecklas fint nu, är sååå glad!

 
sara

sara

25 mars 2013 11:18

Vad mysigt ni har det!:)
Min Nellie har också en muskelfattig rumpa men det finns planer här med ;) Kram

http://sanellie.bloggplatsen.se

Kim

25 mars 2013 16:22

Här är vädret perfekt just nu, varken för kallt eller för varmt.

Planer är bra ;)

kram

 
Viveca

Viveca

25 mars 2013 16:17

Men, vad duktiga ni är och vilken skillnad på Nelly. Hon är ju totalt fokuserad på dig hela tiden och väntar på att få nya direktiv. Fantastiskt bra jobbat! Visst kommer du att våga dig upp så småningom. Nu börjar det ju vända ordentligt.

KRAM!

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kim

25 mars 2013 16:21

Ja hon har verkligen förändrats, vågar knappt tro det ;)
Men när jag släpper henne lös ibland =O, men hon är ju mycket fullblod så jag antar att det är normalt.
Och jag gillar ju hästar med temperament så jag har vad jag önskar :)

Jo en dag så sitter jag nog där.

kram

 
Ingen bild

Snyggast_44

1 april 2013 09:49

Nu är det bara 5 dagar kvar till din ÄLSKARE från Sverige kommer. Puss❤ Puss❤ Puss❤ Puss ❤

Kim

1 april 2013 09:52

Ser fram till det!!!
:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards