Varmt...

Direktlänk till inlägg 25 mars 2013

Slutet på följetong stackare...

Av Kim - 25 mars 2013 23:33

Ikväll när jag åkte hem från stallet stötte jag ihop med Pedro, en godhjärtat man med hästar.


I mars förra året hittade bea och jag två spinkiga hungriga hästar som vi då hjälpte.

De fick sen flytta till Pedro som tidigare varit ägare till det vita stoet, han var ovetande om vad som hade hänt med henne, och ryckte in direkt när han blev kontaktad.

Han vårdade båda och hittade senare ett bra hem åt den bruna åringen.

Den vita kommer han behålla för alltid, hon har ett bra liv hos honom.'

Tyvärr så blir hon inte riden för hon är så het och liten, barn klarar inte henne och vuxna väger för mycket. 

Fast hon verkar rätt nöjd med livet.


Så här såg hon ut i Mars 2012

 

 

Och så här ser hon ut idag

   

Hon är väldigt söt och snäll.





 
 
MalinMalin Johansson

MalinMalin Johansson

26 mars 2013 08:20

tur det finns godhjärtade människor

http://www.havrefallen.bloggspot.se

Kim

26 mars 2013 09:00

Ja visst är det så!

 
Kicki

Kicki

26 mars 2013 08:24

åh vad härligt att se att hon blivit så fin!

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

26 mars 2013 08:59

Jaaa är så glad att detta slutat så fint!

 
Sofia

Sofia

26 mars 2013 10:45

Underbart att se människor som gjort något!!! Cred till er!!

http://Whitershadeofpale.bloggplatsen.se

Kim

26 mars 2013 16:41

Vi tackar och bockar :)

 
Ylva

Ylva

28 mars 2013 15:01

Trillade in här via stallrosen.bloggplatsen
Det måste ha varit hemskt för honom att hitta sin gamla häst i det där skicket. Tur att ni hade möjlighet att rädda hästarna.
Mvh Ylva

http://www.ylvablom.se

Kim

28 mars 2013 18:41

Ja han blev väldigt upprörd.
Men nu är de lyckliga båda två

 
Åsa .R. Mickelsen

Åsa .R. Mickelsen

29 mars 2013 00:33

Tack och lov att det blev bra till slut

http://smurfens-dag.bloggplatsen.se

Kim

29 mars 2013 10:30

Jaa! mer såna slut vill vi ha ;)

 
Kerstin

Kerstin

1 april 2013 10:32

Men usch och fy, hur kan man låta det gå så långt.. :( Vilken tur ni räddade dem och vilken tur att Pedro kunde ta tillbaka dem och ge dem livet tillbaka. All heder åt sådana personer.

http://stallrosen.bloggplatsen.se

Kim

1 april 2013 14:28

Det var en idiot som inte kunde nåt om hästar, men ville att hans barn skulle kunna titta ut genom fönstret och se två.
Hade han väntat en vecka till så hade hans barn kunnat kika ut på två döda hästar, suck!!!

Härligt med fina slut

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards