Varmt...

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2010

Synliga ögon, grenar och vin m.m.

Av Kim - 17 augusti 2010 16:58

"Inga" ögonbryn eller ögonfransar idag! 
Hade tid hos Victoria igår och glömde helt bort det, suck!

Så här på sommaren så flyter dagarna på och jag har inte så bra koll på vilken dag det är. Victoria skulle ha färgat mina fransar och bryn, för då VIPS så syns mina ögon!


I går flög Delia till Las Palmas, så nu är vi bara tre kvar.

I morse åkte vi till skogen och letade upp några grenar som Nelly kan gnaga på, det gillade hon.

Sen åkte vi till den glade Sr från Sevilla som har köttaffären i El Paso, vi fick med oss skratt och 1000 kr kött, tänk vad ett glatt leende säljer...

Nu ligger det mesta praktiskt uppdelat i frysen..utom leendet så klart ;-)


När vi kom hem stod det en låda vin på trappan (vinklubben).

En flaska slank ner till maten, god var den.
Viña Real, plata, edicion limitada, crianza 2007, Rioja.


Bene gjorde en lins gryta med chorizo och andra läskiga köttgrejer, så jag var tvungen att äta min favorit: Nudlar med smör, stackars mej ;-))


Funderar stark på att försöka mej på klicker träning med Nelly, grejen är bara att här finns inga kurser, så jag får studera på Youtube, en praktisk och ofta bra skola ;-)

Klicker kan man inte köpa här, så får träna på att klicka med munnen, hmm, men det ska nog gå.


Har tittat på Svensk tv idag (på nätet) såg Cleo, lite rolig tycker jag, den känns lite "hemma".

Ni får så gärna tipsa mej om Svenska program/filmer, som jag sen kan se på nätet. Får ofta "svensk-hunger"!

Och som alla utlandssvenskar så är jag patriot, det blir man efter några år...


klart slut...för nu ;-)








 
 
kicki

kicki

17 augusti 2010 18:14

Hej Kim.
vad härligt det lät med kött i frysen o vin på trappan =D
klicker måste du väl kunna beställa på nätet o få skickat till dig? har du kanske redan kollat ;)
kolla på svensk tv på nätet är en lätt match. spana in på tv3play.se tex.det är gratis. tv4 har oxå play på nätet men tv3 är min favorit. står still i huvet just nu så jag kommer inte på några bra programtips.

Ja vovven var strävhårig vorsteh, fast lite väl långhårig. men jag tyckte hans päls var underbar, spela roll om den avvek från rasstandard. ser nästan mer ut som en spinone hihi

gubbskruttens ben hoppas jag ju på att de sväller av i det snaraste. han har inte fått av grooven på två dagar nu. hoppas hoppas att det inte är ngt annat som spökar...
men han är inte halt alls i skritt o inte varm. inga sår o inga svullna punkter...och han är ju svullen i de andra tre benen oxå...och lite lös i magen...så det känns ju som att det är rimligt att det är proteinreaktion..
sorry jag bara rabblar på här...men jag har ingen hästkompis att skriva av mig till.
kram
föressten, skicka hit lite sol, för här i roslagen regnar det å är så grått så grått =(

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

17 augusti 2010 21:13

Babbla på du!!
Jag har inte heller gott om vänner som gillar hästar.
Finns det hagar där du har dina hästar?
Din gubbe mår nog bra av att få röra på sej.
Jag hoppas verkligen att det ordnar sej.

Jag älskar vorsteh, jag är uppväxt med korthåriga, underbara familje-hundar.

Jag ska kolla om jag kan beställa en klicker från Teneriffa eller Gran Canaria.
Många företag i Spanien (fastlandet) säljer inte till Kanarieöarna, pga fraktkostnaderna, vi är helt enkelt mobbade ;-)

Här kommer en solig hälsning!
Kim

 
Ingen bild

Ulrika

17 augusti 2010 21:28

Jaha, att man släpar ögonbryn- och fransfärg ända till La Palma är tydligen bortslösad tid... Phu, eller har du glömt bort att du har hela lådan full av färg älskade hönan?

Kim

17 augusti 2010 21:58

Tror du att det kanske var min inre kloka röst som fick mej att glömma bort tiden hos Victoria...???
Det var nog så, för innerst inne så visste jag ju hur bra det var att du hade släpat hit färgen ända från Svedala ;-)))
ack ack ack eller kackel kackel kackel :-)

 
Ingen bild

en till hästgalning :-)

19 augusti 2010 16:08

Här e en hästgalning till som just nu sitter på Mallis med abstinens :-)
giller inte va ifrån alla mina djur. Blivit lite mer hemkär med åren fast de e positivt tror jag...? Har massa bra böcker Kim om hästträning som jag kan tipsa dig om. Åsså har vi ju Tobbe Larsson... (mina ögon tindrar) Han jobbar o turnerar världen runt med sina hästar i frihetsdressyr. Ska förhoppningsvis på kurs hos honom i höst då han kommer till Gotland. Kolla in Ponnyakuten på SVT. Jättekul (barn)program om barn o deras ponnies... Nu måste lillstumpan ringa pojkvännen på Skype o sen ska vi dra ut i värmen... kram kram, Anki

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards