Varmt...

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2010

Grattis hönan !

Av Kim - 2 oktober 2010 19:17

Viktigt meddelande    Idag fyller hönan år   Grattis ! 
Skulle så gärna vara hos dej, men men tiden går och snart så är det jul  

Extra många gubbar till dej idag   



Idag tog vi bort ett par av stygnen på Nelly och det gick över förväntan.

Hon rykte bara till lite när hon hörde ljudet när tråden klipptes av, när stygnet drogs ut stod hon helt still, min duktiga häst  

  Vacker och smart, står på pinnen så är det lättare att knapra på den, lite stolt är jag nog allt  ....  



I torsdags när jag red Silver så var han helt okoncentrerad och allt var farligt   , muren, blad, de andra hästarna ja allt runt omkring som han egentligen är van vid, det var rätt blåsigt också.

Men det blev ju en träning att rida honom så också, det blev en hel del flyttning för skänkel...

 

Tjusig i min matchande hjälm     tanken med den är att jag syns, kan vara bra ibland.


I fredags så kom min svärmor hit igen och ska nu vara hos oss en månad.

Jag är ju bortskämd med att styra över min tid själv, så det är lite jobbigt men det går, som tur är har jag en gullig liten svärmor.

Nästa vecka är sista veckan Bene måste jobba både förmiddag och eftermiddag, efter det så jobbar han bara eftermiddag.

Då har jag frihet att fixa mina grejer på förmiddagarna. '

Får se hur jag  ska göra på måndag, Nelly ska verkas och vi ska ta bort dom sista stygnen, svärmor får nog åka med, kör upp bilen intill padocken så kan hon kika på vad vi gör.



Har precis skypat med min favorit familj, det är en lyx att ha så fina vänner.

Fast dom är ju lite konstiga   ... Familjen består av en Björn, en höna, ett naken marsvin och ett troll...fast dom ser rätt normala ut  

Nu hade jag tänkt lägga in ett foto när hela familjen räcker ut sina vikta tungor (vilket min tunga vägrar) men sen blev jag orolig för att inte få några julklappar...


Jag åkte upp till huset jag är intresserad av, hade med lilla datorn och en sticka, fast stickan fungerade inte   , sen provade jag stickan hemma och den fungerade inte här heller, så jag vet fortfarande inte om internet kan fungera upp vid det huset.

Försökte kika in på tomten men det är en massa träd som skymmer, gick inte att se huset.


Nästa vecka så måste jag bara börja fixa med köket, det fattas lite paneler och lister...

Jag är expert på att nästan göra klart saker, men skam den som ger sig, upp ska köket och jag   


Vi kan ju inte visa/sälja ett hus som inte ser färdigt ut, så jag hoppas detta ska ge mej motivation.


Tja det var en liten läges rapport från   på   






 
 
Ann

Ann

2 oktober 2010 21:51

Hoppas hoppas du får tag i ett bra ställe! :)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

3 oktober 2010 10:07

Det kommer att bli bra, det känns i magen.
Fast jag det kommer nog ta ett tag.
Men det gör inget det är ju roligt att leta :-)
Det sägs väl? Att det är resan och inte målet...

 
Stina

Stina

2 oktober 2010 22:00

Tjusig hjälm =)

Själv är jag sådär tråkig och köper bara klassiska grejjer, helst i svart.
Med åren har jag blivit lite modig och blandar nu in även en del marinblått och grått ...

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

3 oktober 2010 10:04

Tackar :-)

Tanken var om jag åker av i den steniga skogen så syns/hittas jag...hoppas detta aldrig ska behövas...
Här är terrängen så hård och stenig så risken för att slå sig ordentligt känns stor.

Sen blir jag glad av färg, du skulle se mitt hus, inga pastellfärger här inte ;-)

 
Kicki

Kicki

2 oktober 2010 22:16

åå vad jag har väntat på att du skulle fatta pennan (jaja tangentbordet då) igen hihi

det var verkligen schysst matchat med hjälmen o tröjan =)
är det samma hus som du kollat på nu som såg svenskt ut inuti, eller har du hittat ngt annat?
spännande!
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

3 oktober 2010 09:48

Jo, jag har sladdat upp på banan igen ;-))

Det är samma hus, det huset ropar liksom på mej.
Fast en grej som är negativ är den långa krokiga, ibland branta och gropiga grusvägen som leder dit.
Och med bara en granne till som använder den kan det bli mycket jobb eller pengar för att hålla den i ordning.
Kram på dej!

 
Ingen bild

Ulrika

3 oktober 2010 00:01

Vilken underbar fantastisk lycka att få ha dig i mitt och min konstiga familjs liv. Träna på med tungan, på julafton blir det examensprov! Löv U!

Kim

3 oktober 2010 09:42

:-) Dagens första leende, tack för det!
F-n hittar inte knappen för tungvikning någonstans, börjar tro jag är felkonstruerad...
Men lovar försöka lite till ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards