Varmt...

Direktlänk till inlägg 15 januari 2011

Nelly njuter

Av Kim - 15 januari 2011 16:45

när jag släpper ut henne utanför hagen.

Behöver inte ha grimma på henne, hon visar ingen tendens till att sticka.

Nu syns inga revben och även ryggen ser rundare ut.

     


Det kom en ny häst till stallet igår, den kommer ifrån Celin (hovslagaren) som sålde Nelly till mej.

Han sadlade den i morse och tog några varv på ridbanan, sen hoppade han av och bad mej prova.

Kände mej lite osäker den hade inte blivit riden på ett år, men det gick bra.

Hon flyttade sig snällt för skänkeln och lyssnade på mej.


Hoppas ägarna startar henne lugnt nu så hon inte "går sönder", det är ett fullblods sto i 20års åldern, skimmel lite kantig men kan nog snabbt bli fin här.


Har fått min foder dag, tisdagar på morgonen, sen varannan månad så ska jag fodra en helg.

Känns helt ok, har hjälpt till mycket med fodringen sen vi  flyttade in så nu kan jag.


Har köpt 2.5 kg stora räkor tills imorgon, det ska bli räkmackor, MUMS!

Blir till att skala imorgon    , och idag ska jag baka tårtbottnarna, gör nog tårtan också så kan den stå och safta till sig.


Helen har köpt blommor och ska göra en tjusig kreation till bordet, hoppas lära mej nåt.


Känns lite tråkigt att inte ha en 50 års fest typ svensk, men Helen har puttat på mej så det ska nog bli bra det här också.

Jag hade tappat nappen lite men nu känns det ok igen.


Fördelen här är att jag slipper "tokiga" 50 års presenter så som att: simma med hajar, umgås med vargar eller hoppa fallskärm!


Imorgon kommer jag kanske skriva som en mogen kvinna...vi får väl se   



 
 
Ann

Ann

15 januari 2011 17:19

Hon ser jättefin ut nu!
Om än lite lurvig! :)

Å vad gott det låter med allt du ska göra tills imorgon... *dregglar nästan*
Mogen kvinna... =D

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

15 januari 2011 21:04

Jo min lilla lurva har förändrats mycket den senaste månaden både fysiskt och mentalt.

Var ett tag lite orolig att hon var smal pga något "fel" (sjukdom) men som "tur" var så var det inte så.

Hejdå från Kim den blivande Mogna Kvinnan!
(känns bra!!)

 
kicki

kicki

15 januari 2011 17:33

hon ser jättefin ut i kroppen! när vinterfällen åkt av får du promenera förbi gamla stället o "flasha" lite hehe
helt klart har du bytt upp dig rejält! härligt!

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

15 januari 2011 20:55

Ja det var ett toppen beslut!

Lite roligt skulle det helt klart vara att visa upp Nelly igen... ;-)

 
Stina

Stina

15 januari 2011 19:47

Hon börjar bli fin nu din Nelly, så härligt det måste kännas !!

Det blir en bra dag imorgon ändå tror jag fast jag förstår vad du menar.
50 ... hur gammal känner du dig ??? ;)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

15 januari 2011 20:50

Mmmmm Min Nelly !

Tja jag känner mej barnslig som en 10 åring ibland, när ryggen inte krånglar som 25 i kroppen, mogen stark kvinna på 40 och klok som en 80 åring.
Men det konstiga är att det inte stämmer med min spegelbild ;-)))

 
Anne-Lie

Anne-Lie

15 januari 2011 20:55

Hon ser bra ut lill tjejen!

Passar på att säga ett jätte GRATTIS till dig inför i morgon =D
Tror bestämt att spegeln luras ;-))

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

15 januari 2011 20:59

Tack :-))

Och Tack så mycket!!

Jag misstänker också att det är nåt fel på spegeln!
Måste vara fel ...jag litar på min intuition ;-)))

 
Carin

Carin

15 januari 2011 23:34

Jamen då gratulerar jag dig redan nu. Vad blev du nu igen? 25 år var det, eller hur ;-) Jag slutade själv räkna då ivf! Stort grattis på DIN dag, själva åldern är ändå bara en siffra!

Hon är fin, din Nelly! Trots tovig vinterpäls =) Jag tycker varken hon är mager eller benig, snarare som en växande 2-åring! Roligt att du kommit igång med att "träna" henne.

Kram/C

http://ekbladet.bloggplatsen.se

Kim

16 januari 2011 00:52

Tacka tackar :-)

Jag lär mej nya saker varje dag så jag är ung, japp så måste det va ;-))

Hon var lite spinkig för nån månad sen, men nu är hon ok.

Det är så roligt och spännande att så smått börja träna lite, och hon tycker det samma som tur är!

Du och din axel borde få lite massage och kläm, så mår ni snart bättre.

Ha en fin söndag :-)

 
Stina

Stina

16 januari 2011 06:50

GRATTIS !!!!!!!!!!!

Ha en underbar dag vännen !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

16 januari 2011 15:18

TACK så mycket!

Dagen började fint uppe hos Nelly och nu ska det fortsätta fint!

Krammm!

 
Ann

Ann

16 januari 2011 08:59

Stort GRATTIS på din födelsedag!
Da da dam dam dam dam!(fanfar)
50 stora kramar från mig

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

16 januari 2011 15:16

50st TACK gulliga du!!

från en da da DAM =D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards