Varmt...

Direktlänk till inlägg 17 januari 2011

Känns alldeles utmärkt

Av Kim - 17 januari 2011 16:12

att vara 50, jag är ju nu så attans klok och vis  


Vill tacka alla gulliga vänner som grattulerat mej på min STORA dag !


Vi åt så gott igår Räkmackor, alla fick fixa sina egna vid bordet.

Helen hade gjort ett sånt fint blomster arrangemang , bordet såg så inbjudande ut.

  Vi har en massa räkor över...hmm måste klura ut vad vi kan laga av dom de närmsta dagarna.


Min tårta fick tummen upp av alla till och med Georg som är fd kock, kanske ska bli konditor nu när jag blivit vuxen  

Tårtan var indränkt i Drambuie utblandad med grädde  

   , 

Imorse gick vi ut på promenad med två andra hästar och en hund.

Väl uppe i skogen så släppte jag Nelly hon gick lugnt och betade, jag provade att gå iväg en bit och då kom hon efter mej  

Hon höll ögonen på mej hela tiden, det kändes som att få   !


Imorgon ska jag fodra för första gången, känner att jag har koll på maten och i vilken ordning hästarna ska få den.


Hörde idag att det ska regna rejält här på fredag och lördag.

Men Nelly får nog vara utan täcke för det är så stort...


Har nu ätit en räkmacka igen...kommer att vara mätt tills ikväll då vi ska gratta Gunilla som fyller år   idag.


tjola hopp!







 
 
Ann

Ann

17 januari 2011 17:42

O du visa kvinna...
Förstår att det känns som första vinst när man känner att man verkligen fått kontakt med sin vän!

Det ser verkligen jättefint och gott ut!
Angående dina överblivna räkor så kanske du kan bryna räkorna i vitlök, curry, tomatpure, soya och lite salt och peppar. Hälla på cremefraish och servera till ris. Jättegott!

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

19 januari 2011 21:02

Ja min lilla vän vill du veta något =D

Hoppas nu inte allt detta med att sköta henne nu när hon är skadad sätter för stora käppar i hjulet...

Mmm gott recept!

 
Anne-Lie

Anne-Lie

17 januari 2011 21:40

Jasså är det då man blir klok och vis =D

Då får jag visst vänta ett tag till då... ;-)))

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

19 januari 2011 20:59

Jaaa jätte klok!!

Japp du får vänta, men om du har några världs problem du grunnar på så finns ju jag =D

 
kicki

kicki

17 januari 2011 21:52

räckmacka mums! o jag har räkor i frysen kom jag på. imorgon ska jag ha räkor i min middagssallad =D
vet du vad som är tokgott till räkor? kall sås av cremefraiche,lite tomatpure och curry! sås o räkor på ljumma baguetter mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

19 januari 2011 20:57

Mums!
Hoppas det blev lika gott som du tänkte dej!

 
Stina

Stina

18 januari 2011 06:51

Den där tårtan såg ju inte helt tokig ut !!! Mums !
Klart du ska bli konditor när du blir stor !!

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

19 januari 2011 20:55

Tack för peppningen jag blir kanske konditor en dag ;-))

 
ylle

ylle

20 januari 2011 11:30

Ett STORT grattis i efterskott!!!!! skönt att bli "tant" - fniss, nååå, man är ju aldrig äldre än man känner sig (sa 19-åringen Ylle, skiit att man har speglar i huset)

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kim

20 januari 2011 16:51

Tackar tackar :-))

Jag är ju lycklig så hur skulle några siffror kunna ändra på det ;-))

Mysbelysning och bara antika spegelglas får det bli i fortsättningen =D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards