Varmt...

Direktlänk till inlägg 19 januari 2011

Nelly skadad

Av Kim - 19 januari 2011 09:05

Min lilla gumma hoppade över ett staket igår morse och blev hängande en stund med ena bakbenet kvar på ena sidan.


Inget brutet och senorna verkar vara ok, hon fick sys på tre ställen, inga stora sår men de sitter dumt, på insidan av bakbenen ibörjan av "skinkorna"


Jag hade longerat henne och tänkte hon ville rulla sig lite som vanligt, men jag var dum nog att gå därifrån för att kolla en grej 50 meter bort.

Hon var lugn först sen satt hon plötsligt fart och hoppade.

Jag han tänka sååå många hemska tankar, var helt säker på att hon brutit benen, precis bakom staket ligger en lägre mur som hennes ben förtvivlat viftade på till hon kom helt över.


Uppe på staketet fanns det en skruv som stack upp lite grann, den gjorde revorna på insidan av bakbenen.

Vet. sa att vi haft en enorm tur då en reva var mindre än en centimeter från en stor blodåder, suck!


Detta hände igår på förmiddagen, vet. drogade henne och vi fick knyta rep runt baken för att minimera risken för honom när han sydde.

Hon fick sen antibiotika, som jag ska ge i minst två dagar till.

Senare på eftermiddagen började hon få mmer ont, och ville inte gå.

Celin (hovslagare mm) var där och ga henne en smärtstillande, efter 20 minuter började hon gå lite och leta mat, puh!


Har inte sovit mycket inatt, är så orolig...

Ska nu åka upp och se hur hon mår, är nervös, men både vet. och Celin säger att det inte är allvarligt .

Såren/stygnen kan lätt gå upp för huden är "tajt" där, hoppas det är ok nu!


En bild som jag tog medans jag väntade en och en halv timme på vet.

 


 Efter vet. besök

   


Fy va jobbigt att se henne ha ont, snyft!




 
 
Ingen bild

Åsa Mickelsen

19 januari 2011 12:31

Attans elände hoppas det ser lite bättre ut och att hon kanske stillar sig lite när det gör ont så det inte spricker upp igen.

Kim

19 januari 2011 16:04

Inget som gått upp ännu så jag håller tummarna.
Idag verkar hon mycket bättre, en enorm lättnad.
Så kan nog sova inatt ;-))

 
Ann

Ann

19 januari 2011 14:03

Men Nelly då... :(
Sicken tur att det inte var värre... och jag vet... det är så jobbigt att se dem när de har ont!
Nu får hon ta och krya på sig!
Tröstekram till er bägge! *kramar om*

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

19 januari 2011 16:02

Mmm du vet hur det känns!
Men trots mina räddhågor så mår Nelly mycket bättre idag.
Ser lite stel ut när hon går, men hon går frivilligt runt och äter och haltar inte!
Sååååå skönt!
Nu kan jag börja oroa mej för ev. infektioner istället ;-)))
Tackar så mycket!

 
kicki

kicki

19 januari 2011 22:17

men kära nån då! hoppjerkan föll lite på eget grepp den här gången då....
men vilket elände att det gick så tokigt.
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

19 januari 2011 22:22

Ja det gjorde hon, huu det var läskigt!

Förhoppningsvis så har vi båda lärt oss något av det här...

Kram

 
ylle

ylle

20 januari 2011 11:32

Så lätt det händer saker med djur... jag förstår hur orolig Du känner Dig, håller tummarna för snar bättring och vad skönt att ni fick hjälp så fort ändå!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kim

20 januari 2011 16:48

Huuu ja va rädd jag var!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards