Varmt...

Direktlänk till inlägg 19 januari 2011

Nelly ok!

Av Kim - 19 januari 2011 16:04

Hon är lite stel men haltar inte och går omkring och äter så nu kan jag slappna av lite.

Fy va rädd jag blev igår!!!

Bara lite svullen på ena hasen bak, hoppas nu bara slippa infektioner, orolig för såren högst upp mellan "skinkorna" det blir ju varmt och gott för bakterier :(


När hon var ok så tyckte några andra att jag skulle rensa hjärnan med en ridtur.


Red Sereno som är en gammal galoppör som gillar att komma ut och att få ta en snabb galopp.

Det är så fint här nu, mandelträden är fulla av rosa blommor i alla nyanser.

Efter den trevliga turen så var jag lugnare, skönt.


Fick hjälp att ge henne en spruta (antibiotika) hon stegrade och slängde sig...hon som ska vara stilla, efter flera morotsförsök så tog jag elakt nog tag i hennes öra och vred om (kände mej så elak) men då stod hon helt still.

Imorgon ska hon ha en till...

Och måste göra rent såren....

Hon blir skit förbannad när hon inte vill (blir rädd) då försöker hon attackera istället...får ta med många äpplen imorgon!!!

Vill inte förlora hennes förtroende...


Har blivit tillfrågad om jag vill rida ut imorgon bitti igen, och då blir det pick-nick, får nog ta och göra en sockerkaka.


Nu ska jag städa mitt hus är sååå smutsigt!



 
 
Ann-Louise

Ann-Louise

19 januari 2011 20:17

Ååååååh så hemskt! Och hemskt skönt att hon mår bättre idag!!!!
Fasen så lätt det är hänt att det sker olyckor.
Håller alla tummar att hon fort blir frisk och fin och slipper inflammationer och eländen.
Kram!

http://hastochhund.bloggagratis.se

Kim

19 januari 2011 20:53

Ja fy det var hemskt, och många tankar på få sekunder!!
Jag hade väntat mej att hon skulle ha mer ont idag, men hon rörde sig mycket bättre.

Imorgon ska jag göra rent lite sår...ser inte fram till det och inte Nelly heller, helt klart.
Tack för tummarna :-)
Kram

 
Ann

Ann

19 januari 2011 21:23

Vet hur det känns också... när de går ifrån en och inte vill/törs komma... för att man har gjort det som måste göras, även om det är obehagligt...
Men det behöver ju inte bli så för dig!
Ofta så spelar man ju upp en värre scen än det blir!
Så jag håller tummarna för att det går bra för er imorgon och att alla elaka bakterier håller sig borta! :)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

19 januari 2011 22:04

Idag efter sprutan så blängde hon på mej ordentligt :(
Men hoppas vi kan bygga en bro över detta!
Har ju fått så fin kontakt sista tiden så detta känns så tråkigt.
Men det viktigaste är ju att hon snabbt blir frisk igen!
Tack för tummarna :-)

 
Carin

Carin

19 januari 2011 22:01

Nämen oj! Men Nelly då! Vilken tur i oturen. Du ska se att det kommer gå jättebra i morgon när du ska tvätta. Förbered allt och ta det som det kommer. Unghästar som skadar sig FÅR läta sig att det MÅSTE göras, oavsett de vill eller ej.

Jag håller tummarna för att det läker ordentligt och för att hon är snäll att behandla/tvätta dessa dagar innan det läker.

Kramen/C

http://ekbladet.bloggplatsen.se

Kim

19 januari 2011 22:10

Ja tur hade vi verkligen trots allt!

Hon reser sig och kastar sig så det är inte så lätt...därför fick jag till slut vrida hennes öra idag när hon skulle få sin spruta, och jag led av det, suck.

Tack för tummarna!

 
Anne-Lie

Anne-Lie

19 januari 2011 22:07

Usch vilket elände ni råkat ut för :/
Men skönt samtidigt att det inte blev värre!

Håller tummar att hon friskar på sig fort :)

Hur skönt låter det inte med en ridtur med picknick. Blir riktigt avis ;-)

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

19 januari 2011 22:19

Ja riktigt ruskigt var det!
Är så skönt att hon mår så mycket bättre idag.

Tack för tummarna :-)

Ska ta med mej kameran imorgon, så får ni vara med lite grann i alla fall i det gröna ;-)

Har gjort en mjuk pepparkaka, måste ju fjäska lite för Bea som lånar mej häst att rida på ;-))
Hon äger stallet, hon kom direkt när jag ringde henne efter Nellys "hopp", känns toppen att ha stöd när det behövs!


 
kicki

kicki

19 januari 2011 22:20

japp besvärligt det där, när inte tilliten är gjuten i betong....men den kommer åter var så säker!
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

19 januari 2011 22:25

Ja men det känns ledsamt :(
Fast nu ska koncentrationen ligga på att se till att hon snabbt blir kry (suck) det är ju det viktigaste.

kram

 
Stina

Stina

20 januari 2011 06:22

Men stackars Nelly och stackars dig !!!
Olyckor går så fort, jag är glad att det inte blev värre !
Vi vet nog alla hur oroligt det är att ha en skadad häst så jag skickar kramar till både dig och Nelly och hoppas på god läkning !!

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

20 januari 2011 09:03

Tack gulliga du!

Bävar för att idag ge spruta och tvätta ömma sår.
Hon är inte lätt mutad när hon är rädd, och jag vill inte skrämma henne mer, suck.
Tur att jag får stöd och hjälp av stallägaren när det behövs.
Kram

 
ylle

ylle

20 januari 2011 11:35

Skönt att det redan verkar bättre. Jobbigt med behandling, men nödvändigt ändå.
Jag kanske gör sällskap med Ann-Louise för att titta på mandelträden och hälsa på fina Nelly (och Dig)?

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kim

20 januari 2011 16:46

Jaaa ni ´r j´tte v´lkomna!!! (det var med spanskt tangentbord det :-)))

Nytt försök med Svenskt : Jaaa ni är jätte
välkomna!!!

Kom hit och värm upp er och njut av denna vackra ö.
Förhoppningsvis så kan jag kanske börja förstå lite av hur ni tränar/leker med era fina djur.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards