Varmt...

Alla inlägg under maj 2011

Av Kim - 8 maj 2011 01:01

Ni bör nog sänka ljudet för Rocky ,Beas hund sitter och flåsar bredvid kameran.



Jag har aldrig lärt mej att jobba från marken så jag kör lite på känsla och hittills så verkar Nelly förstå vad jag vill.

Men när jag ser videon så märker jag att inte har mycket koll på mina rörelser, måste nog vara lite mer koncentrerad nästa gång.


Har varit på konsert och teater ikväll, skoj men lite kallt, det var nere i Los Llanos på torget.


Nä nu ropar sängen    

 

Av Kim - 6 maj 2011 01:20

till mamma i år var min Torsdag.

I Söndags var det mors dag här i Spanien, och jag hade inte tid att fira mamma för vi hade besök över helgen.

Så jag ringde och grattade mamma och sa: Du får min Torsdag, vi åker till S/C ("huvudstaden" här på ön, den ligger på andra sidan) shoppar och äter gott.

Det tyckte hon var en toppen present och jag med.


Men vad trött man blir av att springa i affärer    att mamma orkar!

Hon blir 80 år i Juni och shoppar loss utan problem, känns som om jag kroknar fortare...


Lite blyg gömmer sig bakom glaset....


 

men med lite öl så lossnade det          

Och sen gav hon tillbaka...

 

Sen fick vi in lite mat så vi kunde återställa energin till shopping nivå igen


   

Så vi har haft en riktigt mysig dag tillsammans  


Det känns jätte konstigt att inte ha träffat Nelly på hela dagen, lite oroligt...men åker upp tidigt har satt klockan på ringning     


Natti natti 

Av Kim - 3 maj 2011 17:15

       Det blir inte roligare än man gör sig....


Och nu över till lite seriösare natur bilder

     

Och detta måste vara en tydlig vikthjälp  

   

Nä nu ska jag iväg och bli nålstucken   

Av Kim - 2 maj 2011 01:29

Nelly, Merlin (nya hästen med läskiga skadan) och Tropi lär känna varandra lite nere på ridbanan.

Merlin rör sig SÅÅÅÅÅÅ fint !!

Och Nelly så klart  



Dålig kvallitet på videon, men det går nog att se deras vackra steg.


   

Inte mycket tid till att sitta vid datorn, vi har ju besök från Tenerifa här.

Men jag kommer att ha mer tid, och ingen svärmor denna månaden    


Imorgon ska Shiva (min gamla vovve) få akupunktur för första gången, hoppas hon inte blir för rädd...hon är en riktigt fegis!


Igår fick Yoca (hästen jag rider) en massa nålar i sig, och hon reagerade inte, kanske hjälpte det att jag matade in  morotsbitar hela tiden.


Och på tisdag är det min tur, fast för mej blir det inte av en Vet.    


So long pling plong   

Av Kim - 2 maj 2011 00:56


 

   

 


Så mätt och belåten !

God Natt  

    

Mat
Ovido - Quiz & Flashcards