Varmt...

Direktlänk till inlägg 6 juli 2011

Dagens bilder

Av Kim - 6 juli 2011 23:47

Vi red ut på eftermiddagen, det var alldeles lagom varmt.

Här ligger molnen och rullar över bergskammen.


     

Här är ett av de andra såren som Merlin har, men det är läkt nu.

Men ni kan se att såret går ända ner i hoven, tänk vad taggtråd kan göra.

Vi har självklart ingen taggtråd, men det finns fortfarande en del som använder det.


 

Och sen min Nelly och hennes hagkompisar.

     

Det blir mycket stall just nu för flera av hästägarna är på semester, så vi som är kvar får turas om att fodra.


Imorgon ska jag äntligen till Peter min frisör, det behövs sååå mycket att jag inte  vågar visa foton på mej själv just nu ;-) 


pling plong 




 
 
natalie

natalie

7 juli 2011 07:43

ja , fy =/ taggtråd är inte roligt =(

http://n-rongvall.bloggplatsen.se

Kim

7 juli 2011 13:33

Ja och i kombination med häst som har så djupt rotat flyktkänsla så kan det bli riktigt otäckt.

 
Stina

Stina

7 juli 2011 08:17

Taggtråd är hemskt =(
Så skönt att det inte används längre, ja - för det mesta inte iaf !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

7 juli 2011 13:32

Ja fy!!

Bra när utvecklingen går åt rätt håll.

kram

 
Anne-Lie

Anne-Lie

7 juli 2011 08:41

Han kan inte ha haft det lätt lille Merlin! Han har tur som har er =)

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

7 juli 2011 13:30

Är tacksam för att jag inte kände honom när taggtråds olyckan skedde, inga bilder som jag vill ha graverade i hjärnan...

Vi har tur som har honom han är en "ljusbärare".

 
kicki

kicki

8 juli 2011 16:26

häftig bild på molnen!

taggtråd kan vara ruggigt, men är oturen framme så kan både elrep -band - tråd och slät tråd orsaka rikitgt ruskiga skador dem med.
jag försvarar inte på ngt vis alls användande av taggtråd, men man ska inte tro att man är helt på den säkra sidan bara för att man inte använder just det.

hur som haver, Merlin har haft en fantastisk tur som kommit i så hängivna människors händer! en ritkigt solskenshistoria!
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

9 juli 2011 00:29

Molnen rullar ner som vågor, ser så häftigt ut!

Med hästar är inget riktigt säkert, Nelly blev ju hängande en stund med viftande ben på ett trästaket...och det stack upp ett litet skruvhuvud och det lyckades hon pricka in.

Både vi och Merlin är nöjda :-)

kram

 
Ann

Ann

9 juli 2011 08:35

Vilka häftiga moln!

Taggtråd... vilket gissel... en vän hade en häst för många herrans år sedan som sprang in i taggtråd och halva bogen fick man lyfta upp och hålla i tills vet kom...

Lagom varmt lät ju skönt!

Stor kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

9 juli 2011 21:42

Ja visst är dom!

Hu ja! många hemskheter har hänt med taggtråd!
Vill inte tänka på det, bort bort bort ;-)

Lagom e bäst ;-)

kram på dej fjällvandrare där!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards