Varmt...

Direktlänk till inlägg 1 november 2011

Odramatisk dag :)

Av Kim - 1 november 2011 18:07

Idag red jag Gandalf och Bea Ambar.

Jag ledde Nelly på vägen och Bea Ambar med Gandalf på släp, sen när vi kom upp på fälten så släppte jag Nelly lös.

Idag skötte hon sig fint och endast ett par gånger så ville hon springa förbi Ambar, men med viftningar rop och mycket beröm så stannade hon bakom Ambar, jag red sist på Gandalf. 


       


Tropi välkomnade Nelly på ett sött sätt när vi kom tillbaka


Texas ben hade ingen svullnad idag efter gårdagens äventyr, skönt!


Merlins sår är rosa och fint, det ser ut att kunna läka fint nu.

Förra veckan så var hans sår lite stinkigt och svullet efter att Vet. skurit bort svallköttet.


När jag kom hem till lunch så hade Bene gjort en underbar sås av en massa tomater vi fått, mums!

Tomat, olivolja, oregano, salt, socker, ost, vitlök  och detta blev underbart gott!

Rostad bagett och rökt (av Bene) Peto (en sorts tonfisk) som Benes bror fiskade igår. 

Detta sköljdes ner med ett gott Spanskt rött vin, och sen siesta   

En väldigt enkel och naturell mat men attan sååå GOD!

   


Viva svf   



 
 
Kicki

Kicki

1 november 2011 18:59

rökt fisk är kanongott!

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

1 november 2011 19:11

Kom hit så får du smaka ;)
Vi skulle behöva lite mer enspån...

 
Stina

Stina

2 november 2011 08:37

Avis ! Vill ocå kunna rida ut och ha häst lös !!!

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

2 november 2011 15:19

Sorry

Och jag är avis på alla hästaffärer ni har i närheten, aldrig är man riktigt nöjd ;)

kram

 
Sarah

Sarah

7 november 2011 10:58

Ser så otroligt mysigt ut när ni rider ut sådär! :)

http://chanellie.bloggplatsen.se

Kim

7 november 2011 14:13

Ja det är toppen att ha den möjligheten att kunna träna Nelly både fysiskt och mentalt i frihet.

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards