Varmt...

Direktlänk till inlägg 2 november 2011

Och så var det Onsdag

Av Kim - 2 november 2011 15:52

Stallet är inte klart än, men väggar och tak är på plats.

     


Bakom stallet ligger Nellys mathörna.

Vi "stänger" med två band så att det inte kan bli någon trafik mellan stallet och Nellys hörna när hon äter.

   

Det var där skotkärran står som Texas gick in härom dagen.

Och vid krubban i mitten så tog han sig sprattland ner i Nellys hage på något sätt. 


Här är min lilla gulliga Milla, Loa är också med på ett litet hörn.

   


Sen har vi lilla "gulliga" Milla igen...

   


Kanske ett bra foto att sätta på vår grind    


Dagens fruktskål

   

Och dagens apelsin hink, och fast dom är gröna så är dom söta och goda 

   


Thats all    

 
 
Kicki

Kicki

2 november 2011 20:52

ser ut att bli riktigt mysigt! ska det bli tre boxar eller ska det delas av en gång till så det blir 6?
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

2 november 2011 21:12

Det kommer inte att bli några boxar alls, utan ska vara öppet.
Men vi ska kunna stänga av med band om det behövs, tex vid utfodring eller vid sjukdom.
I mittgången ska vi kunna binda upp för skötsel och dusch.

kram

 
Stina

Stina

2 november 2011 21:42

Dagens apelsinhink ... *muttrar nåt ohörbart*

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

3 november 2011 00:28

Du kan nog muttra väldigt högt, vi lär inte höra det ändå :))



 
Anne-Lie

Anne-Lie

3 november 2011 21:40

Mysigt =)
Funkar det bra att låta Nelly äta där bakom?

Haha vilket gap ;)

Kram

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

3 november 2011 22:18

Innan vi ska utfodra så stänger jag av från stallet.
Sen häller jag ner Nellys mat i krubban där bakom, och till dom andra inne.
När jag ropar springer hon runt stallet till sin fålla på baksidan.
Hon äter sen i lugn och ro, fungerar utmärkt.
Mycket lugnare för alla :)

Inga dåliga tänder!!

kram

 
Sarah

Sarah

7 november 2011 11:07

Vad fint ni får det :)
KRam

http://chanellie.bloggplatsen.se

Kim

7 november 2011 14:11

Blir nog fint till slut.
Och det fungerar så bra det är sååå mycket lugnare när dom äter nu.

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards