Varmt...

Direktlänk till inlägg 12 november 2011

Rekord lååångt bild inlägg...

Av Kim - 12 november 2011 10:07

Lite bilder från gårdagens buss utflykt med några från Benes jobb.


Änglarna sitter alltid längst bak i bussen 

   


Och det var faktiskt inte jag som gjorde det   

Men som tur var slapp jag ut snabbt    

   

Första vin bodegan var Viña Norte.

Vinprovning och rund visning, vi köpte ett vitt och ett rött vin, båda har fått fina internationella priser och inte minst de var goda.

     


Sen lite mer buss färd och  kom till Puntagorda där en jobbarkompis till Bene är delägare i en kooperativ som gör vin och säljer mandlar.

Mer titta runt, vinprovning och så åt vi lite mandel och torkade fikon, inte alls fel  

     


Sen fortsatte vi till vin bodegan El Nispero i Garafia och där väntade även mat på oss.

Det var så trevligt gjort hela stället!

Och till maten så provade vi flera av deras viner, deras vita Albillo vin var riktigt gott.

             

 

Och vi fick såååååå mycket mat men först något jag längtat efter, rostade kastanjer MUMS

               


Mätt, nöjd och trött, fusk sov jag lite med min glade Señor B   

 

Några bilder tagna från bussen på väg hem.

         

  

Grattis om du orkat kika ända hit ned   


  

 
 
Kicki

Kicki

12 november 2011 11:12

klart jag orkade! ;) rostade kastanjer lät gott! är det lika krispigt som det låter?

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

12 november 2011 11:58

:))

Man gör ett litt jack i skalet på kastanjerna så de inte exploderar när man rostar dem.
Skalet som man pillar bort sedan är krispigt och aning bränt, men inuti är dom ganska mjuka och söta, jag brukar ha lite salt på tallriken som jag doppar dem i lite, och det är gudagott!

 
Anne-Lie

Anne-Lie

12 november 2011 17:59

En till som orkade =))

Trevligt med en utflykt med mat och vin =)
Äter man skalet på kastanjerna också???

kram

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

12 november 2011 21:18

Duktigt! klick (och morot ;))

Näpp man skalar dom, och det är lätt för skalet är sprött när dom är rostade.
Varma ska dom vara, och sååå mumsigt!

kram

 
Ingen bild

Ulrika

12 november 2011 18:25

Un homre guapo pelo corto! ;P

Kim

12 november 2011 21:22

Hmm no se si voy a publicar esto, el se pone tan chulo =D

 
Ann

Ann

12 november 2011 19:36

Klar jag orkade!
Lika vackert som vanligt och maten såg god ut, men vin... jag gillar ju inte vin... men jag skulle kunna tänka mig en sån tripp ändå! :)
Fast nu har jag ju nästan varit det med dig! ;)

kram

http://annrosdahl,bloggplatsen.se

Kim

12 november 2011 21:21

Toppen :)

Fanns öl också =)
Det gills inte att bara vara med virtuellt...så du får allt pallra dig hit.

kram

 
Ingen bild

Nina

13 november 2011 05:10

Klart jag orkade, verkar som en toppen dag!!!

Kim

13 november 2011 08:59

Tur att hästfolk är sega ;))

En rolig och bekväm dag, bara att åka med var det.

 
Anna Lyckoprick

Anna Lyckoprick

14 november 2011 17:04

Hej!

Vilka underbara bilder! Snålvattnet rann för fullt ;) Såg ut som ljuvlig mat, dryck & natur!

Åh, vilken skön livsstil tänker jag mej...

Bara liite avis ;)

/Anna

http://www.lyckoprickar.se

Kim

14 november 2011 17:28

Hejsan :)

Tackar tackar...

Lagom avis är bra ;)

Du ska veta va jag längtar efter Svensk natur ibland!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards