Varmt...

Direktlänk till inlägg 14 december 2011

Guldkant i tillvaron

Av Kim - 14 december 2011 22:15

Vet ni vad jag gjort?
Något värmande för kropp och själ...som jag längtat efter i flera år!!!


Jag har premiär badad mitt badkar!!!!

Och det var såååååååååååååååååååååååååååååååå skönt!!!!

       


Badrummet är inte klart än, skulden har jag själv   
Det viktigaste är att foga allt kakel, sen kan man använda duschen och att bada utan rädsla.
Fattas att fernissa och sätta upp en del av taket, måla och sätta upp en dörr till wc, tillverka måla och sätta upp bastu dörr, bygga klart bastun, snickra en soffa och två hyllor, måla och dekorera.
Och detta ska jag själv göra bara jag kan prioritera detta framför hästarna...


Kanske borde jag göra klart det som en julklapp till mej själv...


Red ut med ägarna till Merlin idag, och det gick bra   var ju lite orolig för att Merlin skulle bli stressad och svår riden men han skötte sig hyfsat.

Innan de kom så borstade jag av honom, han var riktigt smutsig, och han är ju lite kittlig och inte så stilla så jag fixade det också.

Jag lägger ner ganska mycket tid på Merlin, hans sår, hans ridbarhet och hans skötsel, för jag är rädd för att ägarna inte ska klara av honom. 

Själv har jag inte råd att köpa honom om de inte trivs med honom, så jag jobbar för att det ska fungera mellan dem.

Så är det när en häst har lyckats ta sig in i mitt hjärta   



Gud va varm och skön man känner sig efter ett bad!!!




Natti natti! 

 
 
Ann

Ann

14 december 2011 22:37

Jag är så avis på ditt badkar!
Men det är du värd :)
Du är så go som gör så mycket för att det ska funka mellan Merlin och hans ägare!
Jag hoppas de uppskattar din hjälp ordentligt!

kram kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

14 december 2011 22:45

Mmmm jag är så lycklig för det!!!
Att krypa ner i ett hett badkar gör mej till en mycket "goare" person.
Något hela familjen kommer att uppskatta ;))

Dom tackar mej så snällt, men de förstår nog inte hälften av det jag gör :)
Men det är ju ok för det är ju inte riktigt för dem jag gör det, utan för att jag vill att Merlin ska få ett bra liv.

Va fint att din Merlin skötte sig så bra med hovisen!

Kram på dej.

 
Sara

Sara

15 december 2011 08:09

Åhhh så underbart! Det är något jag kommer att sakna med att flytta hit till T permanent, är ett badkar!! Men som tur är har han börjat prata lite smått om att lägga in ett för att det kan vara skönt för mig sen när magen blir större kanske och sen när grodan kommit och blivit större kanske tycker om att bada :D
Hoppas du njöt ordentligt!
Kram

http://chanellie.bloggplatsen.se

Kim

15 december 2011 10:10

Ett hett bad är viktigt för mej, rena medicinen både för knopp och kropp.

Ett badkar, kan du ju skriva på önskelistan till T...omten :))

Jag stor njöt, med tända ljus och extra god doftande tvål.
Detta gav mej ny lust att sätta fart och göra klart badrummet.

kram

 
Ingen bild

Vendela

15 december 2011 10:43

Hejsan,
så härligt med bad- speciellt när man gjort om i badrummet. Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Vi har även en golvtävling och en jultävling som pågår just nu. Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
/Vendela

 
Kicki

Kicki

16 december 2011 18:29

härligt!! jag hade badkar i förra lägenheten och även om jag inte badade jätteofta så saknar jag möjligheten...
så jag är allt avis på dig jag med =)

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

18 december 2011 09:26

Blogträff med sol och bad...kar ;))

 
Anne-Lie

Anne-Lie

17 december 2011 14:25

Visst är det väl härligt att kunna krypa ner i ett varmt bad =))

Kram

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

18 december 2011 09:17

Mmm underbart!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards