Varmt...

Direktlänk till inlägg 6 februari 2012

Nelly har straffat ut sig

Av Kim - 6 februari 2012 23:40

ur hagen.

Lunas ägare fodrade i helgen och såg då hur min prinsessa     fortsatte att mobba Luna.

Så nu har Nelly och bästisen Tropi fått flytta till en egen hage.

Det är helt ok, det enda jag oroar mej lite för är hur Nelly kommer att reagera när dom tar ut Tropi och Nelly ska stå själv en stund...

Ska tala med Tropis ägare, så de har lite koll.


Svärmor är här nu och har nu en "förkylning" igen, hoppas nu att det inte blir värre!


Imorgon ska jag prova om Nelly går in i sitt nya regn/vindskydd, eller om det är läskigt.

I morse hann jag inte med annat än fodra och byta hage, Bene hade möte och jag var tvungen att se efter Sv.

Blir stressigt i morgon också, Bene har möte igen, mutter mutter...


På torsdag ska jag till Peter (min frisör), DET BEHÖVS!!

Ser ut som en deprimerad stripig golvmopp just nu!


Har inte diskat termosen    tar det äckligt tidigt i morgon, blä!


Det är nog gnäll-varning på mej i kväll    






 
 
Åsa Mickelsen

Åsa Mickelsen

7 februari 2012 00:04

Det är läge för gnäll nu blir nog lite väl jobbigt med sv o så ,förstår dig när det blir långa perioder men men. Kram så länge och gnäll på hihi

http://www.smurfens-dag.bloggplatsen.se

Kim

7 februari 2012 20:32

Skönt att få gnälla lite.
Och just nu behöver jag gnälla lite till, för jag mår lite illa...har ätit lite för mycket sockerkaks-smet :))
Och det var inte mitt fel, den bara hoppade in i munnen ;))

kramen

 
Ingen bild

Ulrika

7 februari 2012 06:30

Tror ingen av dina bloggkompisar förstår det där med ångest för termostvätten om man inte vet hur FRUKTANSVÄRT noga du är när du diskar. Just do it! ;)

Kim

7 februari 2012 20:29

Men du vet!
För vi snackar ju om DISKNING i min termos kan operera om man är en liten liten kirurg =D

Did-done och igen, klart för morgondagen :)

Beso

 
Kicki

Kicki

7 februari 2012 18:33

åh hoppas det går bra! Bra träning annars, att vara själv.
kraaam

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

7 februari 2012 20:24

Du menar väl diskningen av termosen ? =D

Nelly verkar nöjd i sin hage, imorgon ska jag plocka ut Tropi en stund så får vi se.

Det blåste så idag så alla hästarna var lite oroliga, och Nelly är ju typen som kastar sig över staket och murar om hon känner sig "motiverad" så jag hoppas att vädret är med oss i morgon...

Kram

 
Anne-Lie

Anne-Lie

7 februari 2012 20:56

En liten häxan surtant =))
Hoppas det går bra i den nya hagen även fast hon blir lämnad ensam då och då!
Det är helt okej att gnälla ;D

Kram

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

7 februari 2012 21:52

Hmmm skulle du inte vara i säng ? =)

Ska ta det lugnt, Bea får gå iväg med Tropi och jag stannar hos Nelly, så får vi se.
Hon måste ju vänja sig.

Japp lite gnäll måste ut ibland!

kram

 
ubitt

ubitt

8 februari 2012 10:53

Helt OK med gnäll, du brukar ju inte ösa över oss med den varan!
Bra med ensamträning i hagen, kan ju bli nödvändigt att ha så ibland. Men övervakning i början underlättar! Håller tummarna för att din tuffa tjej klarar det hela!

http://alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se

Kim

8 februari 2012 15:12

Tack, känns bra att få gnälla ibland.
Vi tog ut Tropi idag och Nelly kikade lite sen gick hon och drack vatten, helt cool.
Jag oroar mej helt klart i onödan.
Men ska testa några gånger till, sen kan hönsmamman Kim slappna av ;))

 
ubitt

ubitt

8 februari 2012 15:32

Testa är ju det bästa! Och modiga små hästfröknar klarar ofta av mer än vad höns-mattarna tror!!!

http://alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se

Kim

8 februari 2012 16:54

Hon är nu långt från den osäkra lilla fröken hon var...det är bara jag som är lite lååångsam ;))

Så jag testar lite mer, för hon är fortfarande en explosiv fröken när hon känner för det :)

 
Stina

Stina

8 februari 2012 20:44

ehh ... utveckla det där med termosdiskningen ... anar jag ett tvångsbeteende här ?? ;)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

8 februari 2012 21:11

Jag oh nej ...hur kan du tro något sånt =D

Får i mej en rejäl dos bakterier varje dag när jag stoppar i mej fikabröd i stall lortiga händer och det bryr jag mej inte alls om...
Men en smutsig termos =O
Strålande logik så klart ;))


Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards