Varmt...

Direktlänk till inlägg 8 februari 2012

Onödig oro...trodde jag slutat med sånt ;)

Av Kim - 8 februari 2012 17:25

Det har varit ganska blåsigt uppe hos hästarna de sista två dagarna, så det blir inte så mycket träning gjort.
Idag var det svårt att bara få henne att stå still, men men med tiden så går det med.

Vi tog ut Tropi och "gömde" honom ett tag.
Nelly tittade upp när han gick sen började hon dricka och gick sen och åt.
Så det stora spektaklet som jag var orolig för uteblev helt, hmm lider helt klart av hönsmamma syndrom.

Deras "stall" är också det mest naturliga i världen enligt Nelly...inget trauma där heller   

Tropi (4) och Nelly (3) är bra vänner nu,  och Tropi är bossen när han tycker det behövs.
De är väldigt olika, han har lååååg energi, är inte den smartaste, bufflig, ointresserad, enkel och kelsjuk.


Nelly har en höööög energi, brallar mycket, kvicktänkt, dominant, mycket observant, nyfiken, lättlärd, "en-kvinnas häst", och ofta sååå tjurig.



Idag blev alla hagarna helt rengjorda, bajsplockarna var här, det är deras säckar som står bakom Tropi.
Toppen, en gång i veckan kommer de och plockar rent och har sen fin fin näring till sina ekologiska odlingar.

   

Detta söta par går nu i Ambar och Merlins gamla hage.

De två har fått en mindre hage som de verkar stortrivas i.
Ambar är ju halt sen en längre tid och ska inte röra på sig för mycket och Merlin är lugn och mycket låg i rang så det är perfekt att dessa två får gå tillsammans i lugn och ro.

 

Merlin har tappat en hel del muskler de senaste månaderna, ägarna har inte tid och jag har inte heller ridit honom.

Får se nästa månad då jag inte "har" svärmor jag kanske gör ett ryck då.

Nu får han springa och busa med Nelly nere på ridbanan några gånger i veckan, alltid nåt.

Har tänkt rida honom nere på ridbanan lite, han behöver en aning skolning...

Just nu finns det bara start och stop och lite sväng för tygeln, använder jag skänkeln så tror han det betyder GASA     

Hans ben är ganska utslitna efter alla år som galoppör, så han ska inte ridas hårt men hållas igång lite lagom.

Men denna månaden får Nelly den tid jag har.


Nä nu ska jag hänga tvätt, so long    






 
 
Kicki

Kicki

8 februari 2012 18:50

ja du ser, det gick fint det =) och som det låter så blev ju lösningen till det bästa för alla!
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

8 februari 2012 21:14

De olika grupperna vi har nu fungerat toppen, det har nog aldrig varit så bra.

Och Nelly är cool!
Känns lovande!

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards