Varmt...

Direktlänk till inlägg 10 februari 2012

Lite kallt, lite häst och tråkig tant...

Av Kim - 10 februari 2012 18:50

Jag är modig jag!

För nu ska jag gnälla på kylan här... fast ni i Sverige  Ja jag vet   


Uppe hos hästarna var det riktigt kallt max ett par grader plus i morse. 

Det blåste och små regnade fast det var egentligen inte regn...det är molnen som sveper ner där som innehåller mycket fuktighet. 

Hemma så låg det nog på minst 10 + ute i morse, stor skillnad fast det bara är på några kilometers avstånd. 


Släppte Nelly och Merlin på ridbanan och oj vilken energi Nelly hade, hon brallade så hon nästan ramlade, tokfia!

Sen släppte vi Gandalf och Luna och även de for runt som galningar.

När de andra hästarna uppe i hagarna såg allt bus nere på ridbanan så blev det fullt ös i hagarna också.
Detta händer ofta när det är lite kyligt, kanske skönt att få upp värmen lite?


När jag kom hem vid lunch så var det lite kyligt inne så det blev...

 
Så nu är det varmt och skönt inne, älskar min kamin!


Om det inte regnar i Puntagorda så ska jag och Bea dit imorgon.
Vänner till Bea bor där och de tränar tydligen sina hästar med positiv förstärkning (klicker), ska bli intressant att se.

Mannen i huset rider bara med en halsrem och verbala kommandon.

Hoppas det är mer än bara gå och stop...

Ska ta foton om de inte misstycker.

Ikväll kommer Delia så det blir Pizza, något som svärmor gärna äter.
Sv. mår nu bättre, en sån lättnad!
Vi har inte fått sova så bra senaste veckan...

Om ett par veckor så börjar karnevalen, funderar faktiskt på att delta lite...

Tror jag behöver busa lite för jag känner mej lite tråkigt...

   

Var det här jag?

Det måste ha varit den Tyska luften    



 
 
Kicki

Kicki

10 februari 2012 19:50

jag skulle nästan kunna döda för era temperaturer..=(
sååååå less på kylan!
*kastar en avundsjuk snöboll på*

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

10 februari 2012 19:56

Vilken tur att du är på tryggt avstånd då ;))

Vi kan byta lite, här kommer en solstråle...

 
Carin

Carin

10 februari 2012 20:05

SÅ! Nu är det slut på glassandet ;)

Läcker rumpa! *hunka-hunka* Var var jag någonstans? :P

http://caisisen.bloggplatsen.se

Kim

10 februari 2012 22:21

Skönt det började kännas lite kallt ;))

Mmm baksidan var klart läckrare än framsidan =D

 
Stina

Stina

10 februari 2012 20:57

*matar på med fler snöbollar*

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

10 februari 2012 22:19

Jag är inte bara modig jag är duktig på att ducka också =D

 
Ann

Ann

11 februari 2012 14:33

Jag tänker inte ens kommentera ditt gnäll om kylan... men kan tala om att mina barn har börjat prata om dig... och ditt hem! ;)
Och snöbollar... det går inte att göra snöbollar enligt mina barn för det är ingen kramsnö så jag försöker inte ens! :D

kram kram på dig

Ps. Schysst rumpa!

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

11 februari 2012 21:52

Fniss!

Barn brukar komma ihåg mig när dom träffat mej, för jag är full av busiga saker man kan hitta på...men att bli kändis utan att ha träffats det är nytt :))
Måste säga att dina barn har god smak =D

Saknar att åka pulka, bygga fästningar och ha snöbolls krig...

Japp rumpan var fin..men det var allt :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards