Varmt...

Direktlänk till inlägg 13 februari 2012

Skörhet...

Av Kim - 13 februari 2012 08:54

Tidigt i gryningen i lördags så ramlade min svärmor och bröt höften.

Hon hann bara ta ett steg från sängen när hon tappade balansen och föll.

Det blev ambulans och nu är hon inlagd.

Operationen  är planerad idag efter lunch.

Eftersom hon är dövstum så turas Bene och hans bror om att vara där hela tiden, jag ska åka upp före lunch och stöttta Bene när jag är klar hos hästarna.


Vet inte hur vi ska lösa passningen av henne nätter och helger i fortsättningen...

Hemtjänst existerar inte här.

Och det praktiska...blöjor,liggsår,rörlighet,rullstol,pott
a, hygien m.m


Tja nu har jag lite mer att grubbla på    


 
 
Kicki

Kicki

13 februari 2012 18:10

åh....allt det där du våndades över för en tid sedan kom visst pålite fortare än nödigt =(
*styrkekram*

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

13 februari 2012 20:03

Exakt.

Men nu har vi ju inget val direkt så nu får vi försöka göra det bästa av det hela.

tack och kram!

 
Åsa Mickelsen

Åsa Mickelsen

13 februari 2012 19:00

Oj det är alltså inget sådant som vi har här med hemtjänst ålderdomshem utan då är det så att barnen tar hand om hela alltet med föräldrarna tills dom inte finns mer,jösses är ju inte så lätt när man för det första inte har helt koll på allt som skall/bör göras om dom är krassliga ,och blöjbyten är väl inte direkt så roligt varken för den som skall byta eller föräldern det blir ju liksom en intimare del som inte är så rolig för någon av parterna. Men samtidigt vill man ju göra så mycket man kan/orkar för sina föräldrar klart. Kram

http://www.smurfens-dag.bloggplatsen.se

Kim

13 februari 2012 19:55

Ja det gör det hela tungt för familjerna här...

Det fanns mycket jag gnällde på i Sverige som jag idag önskar fanns här...

Vi får se hur vi ska få till det hela.
Hon kommer att få bo i sin egna lägenhet, där har vi en tjej anställd som sköter henne på dagarna, men kvällar och helger???

kram

 
Stina

Stina

13 februari 2012 19:11

Oj, tycker synd om både svärmor och er !
Vilken situation =(
Bamsekram !!

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

13 februari 2012 19:45

Ja skit är det :(
Men men det får "gå" det med...

Tackar :))

 
Viveca

Viveca

17 februari 2012 16:42

Det låter tufft. Kanske vore något att starta upp hemtjänst och trygghetslarm. Förresten tror jag det finns något typ av larm att köpa på Clas Ohlsson som man kan koppla till en eller flera mobiler. Om hon är hyfsat klar i knoppen så skulle hon ju kunna larma när hon behöver hjälp på helger och nätter och ni skulle kunna åka dit bara när hon larmar?? Kanske ett alternativ till att ha henne hemma? Kram!

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kim

17 februari 2012 19:17

Lite tufft just nu.
Ska kolla på Clas O. sidor, tack för tipset.
Har också funderat på webcam eller "babywatcher".
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards