Varmt...

Direktlänk till inlägg 13 februari 2012

Öfolket rapporterar

Av Kim - 13 februari 2012 17:38

Det blev ingen operation för sv. idag.
Nackdelen med att bo på en liten ö som "tillhör" en annan ö (Teneriffa) är att det finns inte allt man behöver här.
Idag när de skulle börja operera dam nr 1 (svärmor var nr.3) så märkte de att "reservdelarna" till höfterna inte hade anlänt...
Så förhoppningsvis blir det av i morgon istället.

Hon får ialla fall tillräckligt med smärtlindring via dropp så att hon slipper att ha ont.


Nelly skötte sig utmärkt idag både när vi tränade och när jag skötte om henne.
Det verkar som om detta med att få hovarna kratsade äntligen inte uppfattas som en attack.
Men hon gillar inte att jag för ner handen från rumpan ner till benet, det är läskigt!
Så jag säger bara UPP och knackar eller pekar på benet så lyfter hon upp det.
Det går ju bra det med.


Tröttnar aldrig på att se henne trava, skulle kunna lägga upp nya filmer varje dag, men för att bevara er lite det tråkiga så kommer här bara en kort kort en...  
 

Olika folk, olika fot-vanor.

Kanske kan denna tillhöra det ökända hästfolket?    

   

Tur att jag kan sitta på trappan och byta om, annars hade mitt hus sett ut som en väl strödd box.


So long   


 
 
Kicki

Kicki

13 februari 2012 18:13

flott är hon minsann, klart du inte kan se dig mätt!

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

13 februari 2012 20:00

Det är nästa så jag får använda haklapp när jag ser henne =D

Har lagt över en massa foton och filmer på en extern hårddisk för det börjar bli lite fullt här i datorn :))
Hon är helt klart La Palmas mest fotade häst!

 
Ingen bild

Peter

13 februari 2012 18:20

Det börjar bli en fin häst..
Ha det så gött..Kram

Kim

13 februari 2012 19:56

Japp vackrast i världen :))

Ha det gott du med!
kram

 
Åsa Mickelsen

Åsa Mickelsen

13 februari 2012 19:04

Usch skall det nu bli försinkat med sv så jobbigt för henne, hehe du får nog kratsa hovarna ja innan det bär av in på köksgolvet,så fint hon travar Nelly,duktig lillan.Kram

http://www.smurfens-dag.bloggplatsen.se

Kim

13 februari 2012 19:48

Har inte hittat nån bra hovkrats som fungerar på sockor...idéer mottages tacksamt ;))

Mmmm vackrast!!!

kram

 
Stina

Stina

13 februari 2012 19:13

Jag skulle nog vilja påstå att vi inte är så lätta att tråka ut ;)
Hoppas operationen kan göras snart !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

13 februari 2012 19:44

Akta dej, för jag behöver inte mycket uppmuntran för att fylla bloggen dagligen med "Nelly springer videor" :))

Ja det hoppas jag med.

 
Ann-Louise

Ann-Louise

13 februari 2012 22:40


En sån skönhet tröttnar man inte på att se. Det är så jag funderar på att ta med datorn ut till mina pojkar och visa dem. Då blir de väl alldeles till sig ;-).

Ja vi får hoppas på en snar och lyckad operation.

Kram kram

http://hastochhund.bloggagratis.se

Kim

14 februari 2012 23:27

Nätdejting för pållarna :)))
Nä det är nog bäst att de förblir ovetande om varandras skönheter :))

Verkar som om op blir i morgon onsdag förmiddag.

kramis

 
ubitt

ubitt

14 februari 2012 19:24

WOW vilken flott trav hon visar där!!!! MER tack!!!!!

http://alpackaprinsarnasblogg.bloggplatsen.se

Kim

14 februari 2012 23:19

Skönt att höra att du också tycker det, jag är ju inte så objektiv direkt :)

Lovar lycklig fler filmsnuttar!!!

 
Ann

Ann

17 februari 2012 22:37

Förstår att du gillar att titta, det gjorde jag med!
Hon kan röra sig, den lilla gangstern! :)

kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

18 februari 2012 21:28

Mmm så läcker att titta på!
Blir så lycklig av att se henne strutta runt så där.
Men undrar om sån strutt är bekväm att sitta på?

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards