Varmt...

Direktlänk till inlägg 16 februari 2012

En tursam dag!

Av Kim - 16 februari 2012 17:26

och en regnig bra sådan  
Vi har ju väntat länge på regn för det är alldeles för torrt här.
Detta är ju en ö vars huvudnäring är jordbruk så vatten är ett måste.
På en vulkan ö så finns det ju inget grundvatten utan allt vatten hämtar man från tunnlar uppe i bergen.

Så är det ingen fuktighet eller regn uppe i bergen så blir klart ont om vatten.

Vårt dricksvatten kommer i rör direkt från bergen ner till våra små tankar uppe i trädgården, rent fint vatten utan några som helst tillsatser.


Tjusig soluppgång, fotade från bilen i morse vid 07.30 på vägen till sjukhuset.
Jag blir lätt imponerad av soluppgångar för på vår sida av ön så ser vi aldrig dem, på vår sida har vi solnedgång något som andra sidan inte har.

     

Svärmor blev äntligen opererad idag och allt gick bra.
Bene sover nu lite siesta sen ska han åka dit igen och tillbringa natten hos henne.
Om hon får ont eller något så får han vara hennes röst.
Inte lätt att vara dövstum...

I morgon på morgonen åker jag dit och avlöser, så Bene får vila lite för på eftermiddagen så ska han jobba.

Sen får Benes bror ta över senare på eftermiddagen.


En sjuksköterska uppmuntrade oss att bli blodgivare, vi La Palma bor är tydligen dåliga på att ge blod.
Fick reda på att Spanien är "bäst" i Europa på att donera organ men allra sämst på att donera blod.

På blodcentralen blev dom så positiva för jag är så negativ  
Fick reda på att jag har mycket bra värden, som någon i 20 års åldern enligt dem.
Så mina steg var mycket energiska och fjädrande när jag gick därifrån  
Sen "bjöd" de på obligatorisk frukost kaffe, juice och kycklingsbaguette, jag protesterade inte.

Sitter nu i köket och tittar ut på regnet

   

men om jag tittar ner mot Tazacorte så ser jag hur solen lyser där och inget regn...som vanligt.

 


På väg hem från sjukhuset så plockade vi upp lite grejer som jag beställt från Ikea, så nu ska jag pussla lite.






 
 
Kicki

Kicki

16 februari 2012 17:59

verkligt häftiga bilder på soluppgången! Vad skönt att det har gått bra med svärmor!
Kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

16 februari 2012 18:17

Moln är en bra att ha dekoration ;))

Japp! nu kan Bene slappna av lite mer, han har varit orolig för sin lilla mamma.

kram :)

 
Stina

Stina

16 februari 2012 20:35

Skönt att det gick bra för svärmor och usch så svårt det måste vara att vara dövstum =(
Ta hand om varandra, kram !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

16 februari 2012 22:45

Mmm det finns livsöden...

Tack och kram gulliga du!

 
Sara

Sara

17 februari 2012 08:36

Stackars stackars din svärmor :( Vad skönt att Op gått bra iaf och jag hoppas allt går som det ska nu!!!

KRAM!

http://frumelpomene.bloggplatsen.se

Kim

17 februari 2012 09:37

Ja ibland är livet tufft.
Men bra är att hon inte har ont och vi är hos henne hela tiden så hon känner sig trygg.

Tack och kram :)

 
Ann

Ann

17 februari 2012 22:40

Det är inte lätt att vara på sjukhus... och så dövstum på det...
Hoppas hon blir bättre snabbt!

kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

18 februari 2012 21:27

Nä sjukhus är ingen höjdare, och ännu värre när man inte förstår ordentligt eller kan göra sig förstådd...
Men hon har i alla fall tre frivilliga tolkar dygnet runt, Bene, hans bror och jag.

Kram

 
Åsa Mickelsen

Åsa Mickelsen

29 februari 2012 13:08

Hehe snärtig som en 20 åring må ju vara allt på utsidan med då eftersom blodet är på insidan hehe. Gott att det är såpass bra med svärmor som det kan, men huff att inte höra eller tala är tufft men gott att hon har er. kram

http://www.smurfens-dag.bloggplatsen.se

Kim

29 februari 2012 15:39

Viking kvallitet! ;))

Vi som är hörande tycker nog det är verkar läskigt tufft, men hon har ju inte upplevt något annat så för henne är det nog i alla fall inte så hemskt...

kram

 
Linda

Linda

10 december 2012 00:55

Vackra bilder =)

http://Lindadelicious.bloggplatsen.se

Kim

14 december 2012 14:48

Hejsan!

Jag har turen att bo på en vacker plats, så även en kass fotograf som jag kan få till hyfsat fina bilder.

Tackar och bockar :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards