Varmt...

Direktlänk till inlägg 8 mars 2012

Lite tam rodeo

Av Kim - 8 mars 2012 11:16

blev det när Nelly tyckte att stigbyglarna irriterade henne.


Hon har inte haft sadeln på de senaste månaderna.

Sadeln protesterade hon inte emot alls, hon fick röra på sig lite först med stigbyglarna uppdragna, inga problem.

Men när jag sen släppte ner dom så gillade hon inte det, hon stannade några gånger och försökte bita i stigbygeln på höger sida.

Tidigare så har hon haft sadel  med flaxande stigbyglar på när hon sprungit med oss vid ute ritt. 

(Hon verkar inte ha några problem med sidvärtes rörelser   ) 

Fast hon "rodeade" runt så lyssnade hon hela tiden på mej, när jag bad henne stanna så gjorde hon det direkt.

Efter ett par varv med dem flaxande så var allt ok igen. 


Vi har lite problem med språket ibland, jag behöver en språkkurs!

Inte lätt för min lilla stumpa att förstå mej alltid.

Kanske tittar jag "fel" på henne och att hon flyttar sig för det...eller så vill hon helt enkelt ha mej där fram så hon har koll på mej.


Vi har mycket att jobba på men det är ok, men vi har ingen tidspress.


Hon är brunstig nu, men är fortsatt trevlig, toppen!


Idag är det HF, det behövs, särskilt mitt hem behöver det    




 
 
Kicki

Kicki

8 mars 2012 18:04

hihihihihi vad sött hon studsar runt!
Men det ser väl bra ut det där. Pass på bara så att inte ytterbygeln riskerar att fastna nånstans utmed staketet, nu såg de inte så långa ut att det var ngn jätterisk men bra att tänka på =)
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

9 mars 2012 14:29

Visst är hon!
Och sen stannar hon direkt och undrar om hon gjort rätt :D
Tänk va lätt det skulle vara att klicker träna en häst till att göra riktigt bra rodeo skutt =O
Men det ska jag undvika!!!

Tack för åtanken, för ibland så tänker man inte på alla risker som finns.
Jag har läderna korta så dom inte ska störa henne för mycket och i roundpen finns det inget som dom kan fastna i.

kram

 
Anne-Lie

Anne-Lie

8 mars 2012 20:12

Haha i andra filmen ca 9sekunder in så gör hon ju samma skutt som Monzan alltid gör när energin pyser över =))
Det blir allt en skojjig flicka att rida sen ;D
Kram

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

9 mars 2012 14:23

Hennes skutt får mej att skratta så gott :D
Men förtränger tanken på inridningen ;))
Fast dom där skutten rätt upp kan jag nog sitta kvar på...ta i trä :))

Jag kommer ihåg den där filmen på Monzan i hagen när han leker gummiboll, Nelly tjuvtittade nog på den ;))

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards