Varmt...

Direktlänk till inlägg 2 juli 2012

En lycklig egoist

Av Kim - 2 juli 2012 18:37

är jag!!!

Efter en månad med svärmor och en vecka med Lucas (brorson) så njuter vi av att få rå om oss själva.

Både jag och Bene är vana vid att göra vad vi vill när vi vill, så vi är ganska egoistiska och det är härligt!

Ikväll ska vi åka till Porto Naos och äta Thailändsk mat     GOTT ska det bli.

När Benes mamma är här så är vi bundna till huset på kvällarna, så nu ska vi passa på   


Jag längtar sååååå   

Nu har jag tre veckor på mej att göra klart det nya badrummet och fixa i ordnig gästhuset.

För snart kommer min älskade vän Ulrika och Co på besök, det ska bli sååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå
åååååååååååååååååååååååå roligt!

Att ha dem på besök är inte betungande, de passar liksom in helt naturligt, japp så är det med goda vänner!

Fyra vuxna och fyra barn så det kommer att finnas möjligheter till diverse aktiviteter samtidigt.

Och sen så har Ella lovat att hjälpa mej att fodra hästarna flera gånger i veckan, toppen   

Eftersom flera hästar kommer att flytta från stallet och andra ägare kommer att vara på semester så kommer jag att få fodra en HEL del.

Ella ska få rida både på Merlin och Gandalf.


Fodrade i morse, alla hästarna mår bra.

Merlin är lite nervös ibland i sin hage, hmm kanske borde flytta honom och Ambar...eller ändra staketet...

Han tittar ibland oroligt upp mot skogen, nåt "läskigt" finns kanske där.

En liten tanke som oroar mej är om det är vilt springande hundar, fast i normala fall är han inte alls rädd för hundar, utan mer aggressiv mot dem...ska tala med Bea i morgon.


Nelly sänker nu sitt huvud när jag håller fram flughuvan   verkar som om det "problemet" nu är löst.

men hon verkade lite irriterad idag...får mej att undra om de andra verkligen ger henne Munkpeppar när jag inte är där   

Från och med September så ska endast Bea och jag fodra hästarna, kommer att bli lite jobbigt men också kännas MYCKET tryggare, värt besväret!

Sex hästar kommer att flytta nu i sommar, av olika diffusa anledningar...

Men det är ok, bättre det än att fortsätta med en dålig känsla.


Nä nu ska jag hoppa i duschen så jag luktar rosenknopp när vi ska på restaurang   










 
 
Kicki

Kicki

2 juli 2012 19:25

oj vad många som flyttar.... jag har nog frågat förr, men teflonpanna som jag är så minns jag ju nte... hur många hästar har ni där?

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

2 juli 2012 20:27

Mitt minne är som en spagetti sil så oroa dej inte ;))

Just nu 12 stycken, men två av dem är bara inhysta under 2 månader till då ägarinnan är bortrest.
Så efter sommaren så blir det bara 4 hästar kvar totalt, Beas Gandalf och Amabar, min Nelly och min skyddsling Merlin.

Ev. kommer det en Tyska som ska bosätta sig här på ön och har en häst.

Det blir mer plats till mitt monster :))

 
Ingen bild

Maria Y

2 juli 2012 22:19

Härligt med lite egen tid oxå! Men det är väl variationen som gör livet roligt!
Det där med gruppdynamik i ett stall är aldrig enkelt!
Hoppas allt ordnar sig till det bästa!

Kim

3 juli 2012 00:29

Nästan som en bonus smekmånad, inte dumt alls ;)
Så sant så sant, man behöver lite av varje...

Nä inte lätt, men det känns bra att vi har kunnat hålla en "civiliserad" ton och inga personangrepp.

Fick precis veta att en bekant som har 5 hästar är intresserad av att flytta upp till oss, så där ser man vad snabbt saker kan hända.

Tackar :)

 
Åsa Mickelsen

Åsa Mickelsen

6 juli 2012 16:29

"egoism" är du inte ensam om,det måste vi bara få ha när vi bjuder på oss själva så mycket vi kan/har ork till,egoistar själv från och till tihi fniss. Så mysigt med din Ulrika o co bara vara ;-) kram

http://www.smurfens-dag.bloggplatsen.se

Kim

6 juli 2012 21:45

Om vi inte ser till att vi själva mår bra så är det svårt att få andra att må bra...

Mmm ska bli nästan äckligt mysigt ;D

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards