Varmt...

Alla inlägg under juli 2010

Av Kim - 9 juli 2010 13:59

Det fattas en massa detaljer...

Och börjar bli lite stressad, får ju snart Sverigebesök, och det är mycket som jag vill ha klart innan.
Jag ser verkligen fram till det!

  FFixas listan är lååång, lister, dörrar, täckskivor och bort med allt vitt.
Men jag är nöjd dessa färger gör mej glad!

 

 I ett litet utrymme som blev över snickrade jag ett vinställ, alltid bra att ha ;-)

Hem
Av Kim - 8 juli 2010 22:38

  Tänk vad man skapa av trasiga klinkers/kakel...
Det är från en liten plaza i Las Manchas här på ön.

Av Kim - 7 juli 2010 14:41

Min vackra häst   Nelly 15 månader.

   Och här är hon med Dankil (5år) sin styvfar och trygghet, fast hon är modigare än honom :-)

 


Av Kim - 7 juli 2010 14:30

  Idag äter jag ensam hemma och då frossar jag!
Två paket kinesiska snabbnudlar med vitlökssmör och en kall öl, MUMS!
Bene tycker att det inte är mat, men jag njuter så de få gånger jag äter det.

Proppmätt och lycklig :-)
Tur min klänning är elastisk  

Av Kim - 6 juli 2010 22:26

Damm/hundhår bollarna rullade över golven i morse, såg nästan exotiskt ut (med lite fantasi).

Fick en genial ide... korsdrag !!!

Öppnade alla dörrar och vips så började bollarna röra på sej, och till min lycka försvann dom!

 Vid närmare granskring hade de stackars dammråttorna tagit skydd under soffor och skåp, suck, fick släpa ut "sniffen" till slut.


Ps Ulrika uppdaterar emellanåt delar av min föråldrade Svenska, Sniffen = Dammsugaren.

Hem
Av Kim - 4 juli 2010 17:27

  

     Kycklig file med stekta grönsaker och vitlöksbröd med nyplockad oregano till mej.
B åt revbenspjäll och bröd med gaspacho (i ugnen) med oregano så klart.
Ett gott rose vin gjort av en god vän var pricken över...

Sorry. råkade ta bort fotona ur bildarkivet och då försvann dom här också, men nu har jag lärt mej läxan.



Av Kim - 4 juli 2010 16:43

 

 Plockat oregano uppe i skogen, den slår den köpta med hästlängder
Ofta är riktig lyx gratis  
Ingen aning om hur detta kommer att se ut, det är mitt första blogg försök.
  
Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards