Varmt...

Alla inlägg under september 2010

Av Kim - 20 september 2010 23:34

Idag har jag sett Nellys pappa för första gången  

Han var lugn och kelsjuk när han stod i boxen, men oj va det blev fart i honom ute!


Har lagt in flera videor på mitt YouTube konto ( casakimes), och här är två av dom.

 

Av Kim - 19 september 2010 16:06

I morse åkte vi upp och promenerade med hundarna, vi kunde inte gå där vi brukar för det pågick jakt, och det kändes säkrast att inte vara för nära.

Så vi gick upp för en backe   ni som varit här vet att en backe är en BACKE här, mitt lilla hjärta fick en påminnelse om hur fort det verkligen kan slå, pust.


Så denna fd hurtbulle (som vanligt höll den förra attacken i sig bara ett par dagar) som nu är tillbaka i den bekväma rollen som latmask fick kämpa på.

Shiva är ju 14 år och om hon orkar så kan jag ju inte vara sämre, lite stolthet har man ju   .


Strax före lunch ringde Georg och undrade över våra mat planer, vi hade tänkt äta rester och slappa, så det kändes lite hmmm suck...

Men men Georg och mamma kom hit med nyinköpt mat, vit tysk korv, wienerkorv, salta kringlor (bröd), söt senap och några olika tårt/paj bitar till efterrätt.

Det var riktigt gott! Fast efterrätten var lite för söt för mej, fast det gör ju inget jag lär inte svälta ihjäl för det.


De hade med sig Yoggi (som inte är en Yoghurt, utan lite skit på ett snöre   )

Vi åt ute på terrassen för Yoggi blir så till sig när han träffar mina vackra tikar att han märker territorium, jag vill inte ha sånt inne   


Milla är en riktig fegis och tycker att Y är lite läskig, sen verkar hon inte fatta vad varför han juckande klänger sig fast på hennes underben, konstigt tycket hon.


   Hon passade på att undersöka lite när han drack.


    Efter en stund så försökte hon leka lite, vilken modig stor hund jag har !

     

Ja, han har då inga komplex för sin storlek...



Allmänt · Djur · Mat
Av Kim - 18 september 2010 10:57

Vi somnade båda i soffan, inte så roligt men mysigt.
hummusen var god och stark och vinet hade en arom av hallon, gott men kändes nästan lite konstgjort. 
Becquer 2008 Rioja från bodegan B Escudero.

Det var månadens vin, lådan stod där i trappan när jag kom hem härom dagen.

Som vanligt hajade jag till och tänkte: men nån kunde jo ha snott den!  
Sen kommer en härlig känsla La Palma är tryggt!


Vissa saker verkar jag inte lära mej...tex. somna inte med fuktigt hår, fick en chock när jag såg mej i spegeln i morse  


Eftersom det är lördag idag så passade jag på att ta ut en påse kanelbullar ur frysen, det var månader sen jag åt en.

In i micron och en underbar doft fick mej nästan att dregla mmmm, men tyvär så blev det ett antiklimax dom var torra och smaklösa och fastnade i gommen.

 Kanske fanns det en mening med det också   


Funderar att bada hundarna idag, Shiva stinker faktiskt lite.
Sen skulle vi kunna ta dom i jeepen upp till skogen så får dom torka under promenaden och bli borstade INNAN dom kommer hem.
Efter bad fäller dom det dubbla, fast det är mest Shiva, Mila fäller inte alls så mycket.


Nä, nu måste jag blöta mitt rufs och blåsa det, jag vill inte riskera att skrämma livet av någon ev. besökare   


Av Kim - 17 september 2010 19:41

Helgen är här  

Ser fram till en mysig helg med B, han har jobbat så mycket denna veckan så det känns som om vi knappt setts.

Det lär fortsätta så ett par veckor till, men det är ok, bara lite tråkigt att jag måste fixa lunchen varje dag.
Ja jag vet att jag är bortskämd...  
Men det  blir B också, jag är ju hustomten som fixar det mesta från plattsättning till svetsning, Svensk super woman  


Det är en angenäm del i grunden i vårt liv tillsammans, MYSA, NJUTA och LÄRA!


I morse så borstade jag Shiva, och man skulle kunna fylla en hel huvudkudde med allt hår, kanske borde kontakta Guinness?! 
Huuu jag lyckades klippa hennes klor lite också, hon blir så rädd, fy det är jobbigt!

Var uppe hos Nelly i eftermiddags, jag är så glad jag har henne i mitt liv  


Hon har en kal fläck i ansiktet (igen), skit också!
Förra gången använde jag en salva (Cuatroderm) under nästan en månad innan det slutade.

Så här såg hon ut efter en  månad med salva.

Det har nu varit ok under en månad och nu precis när det börjat växa ut hår igen så har det börjat lite igen.


Denna gång provar jag ett annat medel (Imaverol) mot svamp mm.

Fungerar det inte får jag skrapa bort lite hud och lämna det till ett laboratorium.


Nu blir det dusch och sen blir jag som ny  

Bene gör hummus, mmm gott och ett gott vin och svarta oliver och och och


Hoppas alla får en sån mysig kväll som jag!







Av Kim - 16 september 2010 23:20

Har inte så enorm inspiration till att skriva, så här kommer lite bilder på blommor istället  

     

Knopparna är fantastiska, den "designen " får   

Detta är en klätterväxt som "växer som ogräs" om man planterar den.

Björn är skyldig till bilderna.

Av Kim - 15 september 2010 10:37

Japp livet rullar på och jag är med  


Igår så begravde dom Reli, så det är dax att tänka positivt på det som varit och ta itu med dagen. 
Klart lättare för mej än för Elke denna gång, men men den dagen den sorgen...

Igår så regnade det helt oväntat för första gången sen i våras  

Det kom med blixt och dunder, lite konstigt ...

Har inte talat med Elke ännu, men hon känner nog att det var en hälsning från "Reli", Relampago betyder blixt....

Ibland behöver man tro...och det är ok


Nu över till något trevligare!


Igår besökte vi en ny öppnad Thai restaurang, spännande!

Här på ön så finns det nästan inga utländska restauranger, så för oss var detta mycket intressant.
Och det var såååå gott och såååå starkt      

Jag tror nog att dom får "kontrollera" den Thailändska kocken för oj va starkt det var, hon kom hit från thailand för tre dagar sen och är nog van att "peppra på".

Efter maten gick jag in till köket och tackade och sa: Lamm lamm, för gott var det! 
Själv gillar jag när det är starkt, till och med Bene sa att det var lite starkt, och han...ja honom och hans härdade smaklökar kan man skriva mycket om  


Nu över till lite skitsnack   
Ive got a hot ass today ,   märkte det på toa imorse!!
Klart bevis på stark mat  


Över till Listan...

Igår kunde jag dra streck över två jobbiga saker  

Cellprov och sen mammografi, så skönt att det är gjort, får besked om jag gått igenom besiktningen om nån vecka.



Nä nu ropar mitt ludna golv på mej igen   










Av Kim - 13 september 2010 22:53

Idag har jag gråtit, suck!

En häst i stallet blev sjuk och finns nu inte mer.

Veterinären försökte med allt men det gick inte att rädda honom, ikväll fick han en injektion för att slippa lida mer.

Elke (ägarinnan) kämpade på hela dagen, och hon var så ledsen.
Hon satt där med hans huvud i sitt knä, jag satt bredvid och kan säga att jag var inte mycket till stöd....

Detta är den tredje hästen hon begraver på tre år, alla av helt olika anledningar, inget som man har kunnat göra något åt.


  • En hade fått mycket hormoner och andra droger innan hon köpte honom, hans inre organ var slut.

  • En hade en inflammation i en tand, den blev bortopererad, men det blev inte bra, den dog till slut.

  • Och idag vet vi inte säkert varför Reli dog, något med magen tror vi,men det var inte kolik.

  • För några månader sen blev en av hennes hundar påkörd och gick inte att rädda.

  • En annan hund dog, fast han det var av hög ålder.

  • Själv blev hon sparkad i ansiktet förra året, 5 frakturer.

Hon har haft så mycket "otur" de senaste åren, varför, svårt att förstå....


Jag får nästan lust att låsa in mig i huset och aldrig gå ut och självklart inte ha djur...


Suck och snyft!!!!!!!!!!!


Reli (Relampago) var Elkes promenadhäst, hans rygg var inte helt ok.

Han hade ett bra liv hos Elke, och han var den klara ledarhästen.










Av Kim - 11 september 2010 00:17

Strax efter lunch hämtade jag två goda vänner på flygplatsen, de har en lägenhet nere i Tazacorte.

Gunilla är Svenska bosatt sen många år i Wien, Manuella är från Österrike och bor också i Wien.

Som vanligt hade dom ett halvt hem med sig ner, fast de inte skulle det...

Det ska bli roligt att umgås med dem  


Sedan åkte jag upp till stallet, hovslagaren var där.

Hans hingst är pappa till min häst, han fick ett par foton av Nelly, så nu kan han visa och skryta  

Jag har varken sett Nellys mamma eller pappa, det ska bli av snart!


Just det, min hovslagare är också hästhandlare och singel.... 

Om nu någon....?!


Sen åkte jag och hämtade Delia (Benes dotter, 13 år på söndag) vi var vrålhungriga, så vi åkte och handlade.

Nybakade bagetter, mums och tillbehör!

Hemma blev det krispiga vitlöksbröd och sen la vi på, ost, skinka, tomat, lök och paprika, det var sååå jäkla gott!

Fanta citron till Delia och ett gott vitt La Palma vin till mig och Bene.


Livet är underbart!

Jag mår så bra så jag känner mig mer vältränad och smal...snack om tankens kraft  


Imorgon kommer Bene sitta fast framför tv n när F1 visas.

Då passar jag på att åka upp till Nelly, kanske Delia följer med.


På söndag ska vi gå i kyrkan, halleluja, undrens tid är icke förbi...

Men det är för svärmors skull, det är på måndag 1 år sen Benes fina pappa dog...

Bene och jag är inte mycket för den katolska kyrkan, vi minns hans far mycket väl

utan att gå i kyrkan, men svärmor kommer känna sig stärkt och stolt om vi är med.


Godnatt







Ovido - Quiz & Flashcards