Varmt...

Direktlänk till inlägg 26 mars 2013

Nya hästen har anlänt

Av Kim - 26 mars 2013 21:45

en söt liten Arab/Pre korsning, valack 7 år ej inriden, men mycket väl omskött av den vänliga fd. ägarinnan.

Aquiro heter denna söta killen, han verkar verkligen trygg och snäll.

Han ska få gå nån dag i hagen bredvid de båda "Merlinnarna" sen får han gå med dem om det fungerar.


Elsa som köpt honom har tidigare haft flera Frieser hästar både i Österrike och i Sydafrika, hon hade helst viljat ha en svart sån, men råkade bli kär i denna lilla sötnos.

Han är nog lite mindre än Nelly tror jag, på bilderna så ser han mindre ut för hans hage är något lägre än den bredvid.

   

Sen var vi ju TVUNGNA att fira detta lite   

 


Imorgon ska jag prova Beas Wintex dressyr sadel på Nelly, om den passar så köper jag den, den har alla järnen med.

Igår så sänkte hon huvudet så fint i skritt och trav när jag sänkte mitt   , så då bad jag om samma i galopp och just då jag klickade så sparkade hon bakut, men jag hade ju klickat så jag fick allt "betala" med en morotsslant i alla fall.

Så när jag satte igång henne igen i galopp och sänkte mitt huvud så sänkte hon sitt och sparkade rejällt bakut, stannade och såg JÄTTE stolt ut, OJ vad jag skrattade  , ibland lär hon sej snabbt....lite för snabbt.   


Lös-longerade Nelly idag också och nu har hon full koll på att när jag jag böjer ner mitt huvud så gör hon det samma   men idag som tur var utan sparkarna   

Hon nuddar nästan marken med mulen så gullig och hon håller huvudet nere i flera varv utan klick, sååå duktig!

Hon får mej att skratta så gott när vi tränar, hon är rena hjärtegodiset   just nu.




 
 
Viveca

Viveca

26 mars 2013 23:24

Oj vilken sötnos:-)
Spännande med sadel. Det är toppen med utbytbara järn. Hade jag inte haft det på mina så hade jag blivit ruinerad och galen;-)

Kul att det går så bra för dig och Nelly nu!
Kram

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kim

27 mars 2013 00:24

Ja riktigt söt är han, ska ta bättre bilder.

Var lite okoncentrerad idag för jag hade ett inbokat snack med min ex. på kvällen så jag var lite orolig hela dagen, men det gick bra.

Nelly är toppen ....just nu ;)

kram

 
MalinMalin Johansson

MalinMalin Johansson

27 mars 2013 08:10

Gud så söt den nya hästen är :-)
Matchar bra med Nelly :-)
tack för tippset och filmen

http://www.havrefallen.bloggspot.se

Kim

28 mars 2013 07:05

Ja en riktig karamell är han!
Vågar nog inte släppa ihop honom med Nelly, hon skulle nog testa och göra kaffeved av honom...min lilla "snälla" prinsessa...;)

Ingen orsak :)

 
Ingen bild

Jossan och Callekott

27 mars 2013 08:13

Härligt med flow! :D

Kim

28 mars 2013 07:08

Ja så härligt, och extra bra att få det just nu när annat i livet är lite tufft.

 
Kerstin

Kerstin

27 mars 2013 08:41

Ser fin ut den nya. Hi hi, visst är de snabba på att ta upp vissa saker! Hi hi, som när Sullivan trampade mig på tårna, han försöker det med jämna mellanrum, hmm, tänker han nog, en gång funkade det ju.. nästan... ha ha!!
Sv: Så trevligt att öppna bloggen och se din kommentar det första jag gjorde, "You made my day!" ♥

http://stallrosen.bloggplatsen.se

Kim

28 mars 2013 07:15

Ibland vore det enklare om hon vore lite mer trög tänkt ;)
Aj då, inte bra när tårna blir inblandade.

Skrev vad jag kände, så va fint att det värmde

 
Stina

Stina

27 mars 2013 15:11

Vilken söt sak han var den nya =)

Kul att det går så bra för dig och Nelly !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

28 mars 2013 07:51

Riktigt söt och så verkar han så jätte gullig och lugn.
Inga Nelly tendenser där inte ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards